BAM en Mediahub Brussel slaan handen in elkaar

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
bam

Voortaan werken BAM en Mediahub Brussel samen. Mediahub Brussel is een platform dat Brusselse bedrijven in de mediasector helpt om te gaan met de verschillende uitdagingen van ons snel veranderend en internationaler wordend medialandschap. Het platform biedt deze bedrijven de kans kennis en ervaringen uit te wisselen en internationale opportuniteiten te grijpen. Het geeft eveneens start- en scale-ups de nodige ondersteuning.

Mediahub Brussel wil mediabedrijven, interdisciplinaire onderzoekers en beleidsmakers dichter bij elkaar brengen in cross-disciplinaire initiatieven die de media-industrie versterken. Het platform wordt gesteund door Vlaamse minister van Media en Brussel Sven Gatz via het Vlaams Brusselfonds. BAM zal de bedrijven actief in media, mediatech en ICT vertegenwoordigen, net als adverteerders en aan communicatie gelinkte actoren.

“Ik ben verheugd over de samenwerking tussen BAM en Mediahub Brussel”, klinkt het bij Sven Gatz. “BAM kan de nodige injectie vanuit de bedrijfswereld aan het initiatief geven en Mediahub Brussel helpen om de cross-industriële en cross-disciplinaire ambities waar te maken, met het oog op verdere innovatie, groei en internationalisering van de mediasector in Brussel en Vlaanderen.”

BAM wil via de samenwerking haar leden toegang geven tot dit overlegplatform en het project actief ondersteunen. Bovendien kan het door zijn Belgische scope een nationale dimensie toevoegen. Tot slot haalt BAM via deze samenwerking de banden aan met de academische wereld. Mediahub Brussel wordt immers ondersteund door de VUB en haar onderzoeksgroep SMIT.

Mediahub Brussel

“De relaties tussen consumenten en merken kennen een grondige verschuiving in een landschap waar ook media en technologie snel evolueren. Marketingprofessionals moeten zichzelf constant heruitvinden. Samen met Mediahub Brussel wil BAM de marketeers, in hun zoektocht naar meer ‘meaningful marketing’, begeleiden om samen met de mediasector zo dicht mogelijk bij de consument te staan”, stelt BAM-voorzitter Koen Van Impe.

Dankzij de samenwerking is BAM via Ivan Vandermeersch (Secretaris-Generaal) vertegenwoordigd in de Centrale Stuurgroep van Mediahub Brussel (als externe vertegenwoordiger) en in de Advisory Council (als sectorvereniging).