Azerion sluit een exclusieve pan-Europese overeenkomst met Dailymotion

FacebookTwitterLinkedIn

Azerion, een pan-Europees platform voor digitale gaming en monetisatie, wordt de exclusieve partner van Dailymotion, een videoplatform en content monetisatie-oplossing van Vivendi.

Het display, instream en outstream advertentie-aanbod van Dailymotion in Nederland, België, Italië, Scandinavië (Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken) en Luxemburg zal exclusief beschikbaar zijn via Azerion op haar eigen programmaticplatform Improve Digital.

Met meer dan 300 miljoen maandelijkse kijkers, die 3 miljard views per maand genereren, is Dailymotion één van de meest gebruikte videostreamingplatforms ter wereld. Sinds 2015 heeft Dailymotion zijn strategie omgebogen om gebruikers te voorzien van betrouwbare inhoudsbronnen door meerdere Triple A-inhoudsaanbieders te contracteren, zoals Universal Music, CNN, MBC en Vice. Er zijn ook grote inspanningen geleverd om de gebruikerservaring op het platform te verbeteren, zodat de kwaliteit van deze nieuwe positionering tot uiting komt.

Dailymotion kan adverteerders aanbieden om hun gewenste doelgroepen grootschalig te bereiken in een merkveilige omgeving door middel van een aantrekkelijk video-aanbod. Door middel van dit exclusieve partnership versterkt Azerion zijn positie in de entertainment- en digitale advertentie-industrie en tilt het zijn aanbod naar een hoger niveau voor adverteerders en mediabureaus.

Azerion zal Dailymotion via Improve Digital in staat stellen om de advertentie-monetisatie te verhogen van zowel haar display, instream en outstream aanbod. Via dit programmaticplatform hebben kopers rechtstreeks toegang tot het premiumaanbod van Dailymotion en zijn 2.000+ uitgeverspartners, die inhoud van hoge kwaliteit distribueren via de Dailymotion-player. Azerion stelt hen in staat om real-time in contact te komen met een betrokken publiek en schaalbare resultaten te leveren.

Sandra Yassaka, VP Partnerships bij Azerion: “Dit partnerschap weerspiegelt ons vertrouwen in het aanbieden van een direct, exclusief en merkveilig publiek aan marketeers. Doordat Dailymotion toegankelijk is via Improve Digital SSP en de commerciële aanwezigheid van Azerion in deze markten, kunnen wij onze klanten beter ondersteunen en het aankoopproces vereenvoudigen.”

Thomas Alombert, VP Sales Global Business bij Dailymotion: “Samen met Azerion helpen we merken hun bedrijf te laten groeien door betrokkenheid, innovatie en meetbaarheid. Onze inhoud, creatieve formaten en marketingdiensten zullen de beste ervaringen voor gebruikers en klanten mogelijk maken.”