AudioComité: Hoe haalt radio voordeel uit digitalisering en hoe is het toekomstbestendig?

FacebookTwitterLinkedIn

Het AudioComité-event van DPG Media Advertising bracht audioliefhebbers, marketingexperts en merkprofessionals samen om de veranderende kracht van audio in een steeds veranderend medialandschap te ontdekken. DPG Media Advertising lichtte het aanhoudende succes van radio toe. Digitale audio zorgt voor een luistertijd die blijft stijgen, en het weekbereik voor radio binnen alle doelgroepen blijft op een zeer hoog niveau.

Hierbij de belangrijkste punten uit dit eerste AudioComité:

  • Het succes van radio in een geconnecteerde toekomst ligt in de unieke link met het publiek door middel van sterke, lokale content in een live omgeving. Dankzij de nieuwe tool “Audio Scan” bracht de regie ook duidelijkheid in de programmatie van het veelvoud aan nationale en regionale zenders.
  • De waarde van aandacht bij audio leidt tot merkimpact door de mentale beschikbaarheid te verhogen. Merken die effectief gebruik maken van audio kunnen echt opvallen in een overvolle markt.
  • Dankzij nieuwe digitale mogelijkheden kan audio altijd en overal worden uitgebreid, verbeterd en versterkt. Digitalisering maakt het mogelijk om nieuwe luisteraars te bereiken dankzij het groeiende bereik van DAB+ en het web.
  • Via online luisteren biedt DPG Media Advertising ook interessante extra reach. De regie heeft ook een model om de bijkomende dekking daarvan te berekenen. Onder andere door het succes van het digitale luisteren bieden de radiostations die worden beheerd
    door DPG Media Advertising adverteerders een steeds hoger gecumuleerd dagbereik.
  • Het is mogelijk om meer relevantie en personalisatie te bieden via digitale en/of creatieve campagnes die volledig in lijn zijn met een audio-universum, in het noorden en/of zuiden van het land.

In een wereld waarin de betrokkenheid van consumenten voortdurend beweegt, biedt audio een krachtig hulpmiddel waarmee merken met een maximale reach dicht bij hun publiek komen te staan.