
De 2025 editie van de AMMA (Annual Master in Media Awards) vindt dit jaar plaats op 12 juni in de Flagey studio’s in Brussel. Er werden maar liefst 199 dossiers ingediend in de 14 AMMA-categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein in de media-expertise. De eerste genomineerden zullen bekendgemaakt worden op 28 april.
De 199 dossiers werden ingediend door 64 verschillende bedrijven waaronder adverteerders, reclamebureaus, mediabureaus, SAS-providers, onderzoeksinstituten, vakverenigingen, uitgevers en regies.
AMMA-juryvoorzitter Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media bij Engie, is zich zeer bewust van de omvang van de opdracht en bijgaande verantwoordelijkheid van de 200-koppige jury. “Wij danken alle deelnemende bedrijven voor het indienen van hun beste cases. In een eerste fase van de jurering, zijn ondertussen al 10 expertjury’s aan het werk gegaan om de dossiers in 10 AMMA-categorieën te bekijken.”
Zo worden de dossiers binnen de categorieën Best Media Strategy, Best Creative Media Use, Best Use of Performance Marketing, Innovation & Development of the Year, Best Use of Data, Best Use of Native & Content, Media Research of the Year, Media Sustainable Development Award, Best Long-term Media Strategy en Best Use of 1 Medium elk onder de loep genomen door een groep experten die de 5 beste dossiers per categorie selecteren en doorsturen na de finale jury. De expertjury’s komen samen op 24, 25 en 30 april.
De 5 genomineerde dossiers per categorie worden uitgenodigd om hun dossier te presenteren aan het CommPass publiek en de finale jury op 14 mei op het podium van de UMA Get Together in Dolce La Hulpe. Meer info hierover kan u vinden in de MediaSpecs Agenda.
De finale AMMA-jury komt samen op 16 mei om de awards toe te wijzen.
De winnaars van de Gold, Silver en Bronze AMMA worden bekendgemaakt op 12 juni tijdens de AMMA Ceremony.