Ronde Tafel 1 (16u50 – 17u20)
Na keynote Pascal Chevalier (Reworld France):
Les stratégies de contenu multicanales de la presse
Na keynote Pascal Chevalier (Reworld France):
Les stratégies de contenu multicanales de la presse
Twee ervaringsdeskundigen inzake businessmodellen, die in debat gaan hierover. Moderator: Matthias Langenaeker (Publicis Groupe).
IPM GROUP – François le Hodey
De grote baas van IPM Group staat al 29 jaar aan de top van de mediagroep. Zijn bedrijf heeft heel wat mediamerken in portfolio, gaande van de dagbladen La Libre Belgique, La Dernière Heure en L’Avenir, over de magazines Moustique en Paris Match Belgique, tot een hele reeks regionale media. Recent nog sloot de non-stop nieuwszender LN24 zich aan bij de IPM Group. Met zulk een rijk portfolio aan mediamerken is het dus niet verwonderlijk dat topman François le Hodey wel wat te vertellen heeft over businessmodellen en diversificatie.
MEDIAFIN – Peter Quaghebeur
Als CEO van Mediafin, dat de nationale kranten L’Echo en De Tijd uitgeeft, leidt Peter Quaghebeur een van de grote Belgische mediabedrijven. En niet voor de eerste keer, want voor hij bij Mediafin aan boord kwam, kon SBS Belgium al op hem rekenen als CEO. Daar werkte hij mee aan de uitbouw van de SBS-zenders die we vandaag kennen als VIER, VIJF en ZES. Voor zijn tijd bij SBS Belgium was hij CEO bij WPG Uitgevers België. Ook was hij acht jaar lang Managing Director van de voormalige Vlaamse Media Maatschappij (VMMa, dat tegenwoordig via het latere Medialaan tot DPG Media behoort). De andere tak van het huidige DPG, het voormalige De Persgroep, is hem bovendien niet onbekend: hij was er Commercieel Directeur.