33ste editie van het BAM Student Congress verwelkomt 1.600 deelnemers

FacebookTwitterLinkedIn

De 33ste editie van het BAM Student Congress vond dit jaar volledig digitaal plaats. Het marketingcongres, dat zich richt op studenten, wist ongeveer 1.600 deelnemers te trekken van zo’n 20 universiteiten en hogescholen uit heel België.

Het BAM Student Congress van dit jaar was een vertaling van het Virtual BAM Marketing Congress in december, maar dan aangepast voor studenten. Voor de Belgian Association of Marketing is het de eerste keer dat er een event voor studenten digitaal plaatsvindt. Van 8 tot 13 maart konden studenten keynote sessies van marketeers van over de hele wereld volgen op hun laptop of smartphone. Onder meer Thierry Geerts, Country Director van Google Belux, en Sofie Dumont, Chef-kok en Digital entrepreneur, waren van de partij.

De sessies, die in zowel Frans, Nederlands als Engels verliepen via onder meer livestreams, konden de studenten in elk geval smaken. “De deelname aan het BAM Student Congress was voor mij een uitlaatklep om eens andere mensen over bepaalde topics te horen spreken”, vertelt Anaïs De Troy, studente Bedrijfsmanagement Marketing aan de Odisee Hogeschool te Brussel. “De sessies ‘Fighting food waste together’ en ‘Why changing you media diet can change the world’ waren voor mij de meest inspirerende sessies van het congres.”

Ook bij BAM Campus, dat bestaat uit studenten en jonge marketeers die verantwoordelijk zijn voor de organisatie van het BAM Student Congress, zijn ze tevreden met deze eerste digitale editie. “Desondanks we elkaar niet fysiek konden ontmoeten is het ons toch gelukt een brug te slaan tussen de studenten en de professionele wereld”, reageert Matthew Van Landeghem, voorzitter van BAM-campus.