
De competitie voor de Young Media & Channel Experts award, de wedstrijd voor jonge high potentials onder media-experts, vond gisteren plaats bij DPG Media.
Zestien jonge high potentials van tien verschillende bureaus werden verwelkomd door Nathalie L’Hoir, voorzitter van de UMA.
Om 9.30 uur kregen de deelnemers hun briefing van de adverteerder, wiens identiteit strikt geheim werd gehouden. Benjamin Sekkai, Director Operational Marketing bij Stellantis Belux, presenteerde een briefing voor een van de paradepaardjes van autogigant Peugeot: de Peugeot E-5008. Het doel: een 360°-campagne om het model bekend te maken bij de verschillende doelsegmenten, zowel gezinnen als bedrijven. De campagne moest zich richten op het eerste kwartaal en een activeringscomponent bevatten die gekoppeld was aan het Autosalon.

Benjamin Sekkai presenteert de briefing voor de Peugeot E-5008
Dit zijn de 16 jonge ‘high potentials’ die de uitdaging zijn aangegaan in de YMCE Strategy 2025 wedstrijd.

Van links naar rechts: Tamana Druet (Phd Media), Elyse Dubois (Publicis Groupe), Hanna Mathuis (Phd Media), Manou Nys (Hybrid Agency), Omar Tifouri Solis (Wavemaker), Tine De Letter (Hybrid Agency), Martin Cerfontaine (dentsu), Lancelot Goelen (Publicis Groupe), Angie Courtoy (dentsu), Astrid Mérenne (Semetis), Tahmina Naimi (OMD), Laura Borsen (Mindshare), Nathan Orlandi (Space), Lina Geerts (Zigt), Lotte Vranckx (Semetis), Aurélie Catoire (Zigt).
In overeenstemming met de gebruikelijke YMCE-wedstrijdformule werden de deelnemers gekoppeld aan een teamgenoot met complementaire vaardigheden, willekeurig gekozen uit de andere bureaus om 8 duo’s te vormen. Deze 8 duo’s hadden iets meer dan vijf uur de tijd om hun taak te voltooien: het ontwikkelen van een solide strategische aanbeveling die later op de dag gedurende 12 minuten moest worden gepresenteerd aan de jury, voorgezeten door de adverteerder.
Onder leiding van juryvoorzitter Benjamin Sekkai bekeek en evalueerde de jury de presentaties van de verschillende media-aanbevelingen. De YMCE-jury bestaat uit media-experts, voormalige winnaars en vertegenwoordigers van partners DPG Media, Roularta Media Group en Var.

Van links naar rechts: Xavier Bérenger (Mediabrands), Lauren Vansweevelt (Publicis Groupe), Jens Robbeson (dentsu), Benjamin Sekkai (Stellantis), Laura Ottoy (Var), Corentin Franzin (Mindshare), Harold Masquelier (Roularta Media Group), Bert Velghe (DPG Media), Lore Lenseclaes (Var), Max Brouns (UMA), Danny Nijs (360° Academy).
Na evaluatie van de presentaties nomineerde de jury de volgende 3 teams:
- Omar Tifouri Solis (Wavemaker) & Nathan Orlandi (Space)
- Lina Geerts (Zigt) & Laura Borsen (Mindshare)
- Hanna Mathuis (Phd Media) & Manou Nys (Hybrid Agency)
De winnaars worden op 14 mei bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together in Dolce La Hulpe.