Vernieuwd Pasar Magazine mikt op verjonging en verbreding van publiek, vanaf nu ook in de krantenwinkel

FacebookTwitterLinkedIn

Het juninummer van Pasar, het magazine van de gelijknamige vereniging, is in een nieuw jasje gestoken. Het gaat hier om een bewuste strategie om Pasar aantrekkelijker te maken voor een jonger publiek. De focus van het blad ligt nog steeds op dicht-bij-huis-toerisme, met aandacht voor kamperen, wandelen, fietsen en cultuur.

 

De oorsprong van de Pasar-beweging hangt samen met de wet op het betaald verlof van 1936. De vereniging zag het als een sociale doelstelling om een reismagazine aan te bieden met de focus op toegankelijk toerisme “dichtbij”. De koepelvereniging telt vandaag 35.000 leden, met naast het blad ook zelfstandige exploitatie die 6 procent van de overnachtingen in België in handen heeft. 

 

Met een modernere look en meer ruimte voor foto`s wil het blad ook een jongere generatie aanspreken. Het magazine biedt reisnieuws aan in vijf categorieën: Outdoor, Online, Wandelen & Fietsen, Eropuit en Kamperen. Voor het eerst wordt het blad naast de verspreiding aan alle leden nu betalend aangeboden met een oplage van 4.000 exemplaren in 1.500 krantwinkels voor de prijs van 4,95 euro. 

 

Verder zet Pasar Magazine in op de nieuwe media met artikels over app`s en extra info via de eigen website. Het blad heeft ook een duidelijke milieuvisie; een activiteit krijgt een ‘groene voet`-label wanneer het voldoet aan een aantal duurzaamheidscriteria. 

 

De distributie naar de krantenwinkels wordt verzorgd door Imapress. Tarieven en contactgegevens van Pasar vind je in de database.