
De wedstrijd voor de Young Media & Channel Experts award, gericht op jonge ‘high potentials’ onder de media-experts, vond gisteren plaats op het hoofdkantoor van bpost. Veertien jonge professionals van negen verschillende agentschappen werden verwelkomd door Hugues Rey, voorzitter van de UMA, die benadrukte dat jong talent de belangrijkste bron is voor de dynamiek en de toegevoegde waarde van de mediasector op lange termijn.
Om 9u30 presenteerden Bjorn Van Der Cruyssen (Head of Media) en Vincent De Coster (Go-To-Market & Transformation Manager) van Colruyt Group een briefing over het optimaliseren van het gebruik van databases om de merk- en activeringsstrategieën te versterken voor het vlaggenschip van de groep: de Colruyt supermarkten.
Bjorn Van Der Cruyssen beantwoordt de vragen van de deelnemers onmiddellijk na de briefing.
Hier zijn de 14 deelnemers, van links naar rechts, van de derde rij naar voren: Shauny Cuypers (Phd), Arne Peeters (Zigt), Thomas Janssens (Space), Sacha Israel Collier & Marie Devlésaver (dentsu), Philippe Copmans (Publicis Groupe), Jonas Geiregat & Juliette Ten Hoorn (Semetis), Javier Gavilanes-Salcedo (Phd), Lotte Ceulemans (Zigt), Marion Fourneau (Publicis Groupe), Thomas Wimus (GroupM), Maxime Verhaege (Pivott), Hannes Van Roie (Mindshare).
De deelnemers werden vervolgens gekoppeld aan een willekeurig gekozen teamgenoot van de andere bureaus om 7 duo’s te vormen. De teams hadden iets minder dan vijf uur om hun taak uit te voeren: het opstellen van een strategische aanbeveling op basis van een solide data funnel, die later die dag gepresenteerd moest worden aan de jury, voorgezeten door de adverteerder.
v.l.n.r.: Harold Masquelier (Roularta Media Group), Bjorn Van Der Cruyssen (Colruyt Group), Barbara Van Caubergh (RMB), Danny Nijs (360° Academy), Christophe Erregeerts (bpost), Vincent De Coster (Colruyt Group), Lara Chammah (Roularta Media Group), Xavier Bérenger (Mediabrands), Matthias Langenaeker (Publicis Groupe), Corentin Franzin (Mindshare), Laura Ottoy (Var), Max Brouns (UMA).
Na beraadslaging nomineerde de jury de volgende 3 teams:
- Lotte Ceulemens (Zigt) & Marion Fourneau (Publicis Groupe)
- Jonas Geiregat (Semetis) & Phillippe Copmans (Publicis Groupe)
- Juliette Van Hoorn (Semetis) & Hannes Van Roie (Mindshare)
De winnaars worden op 12 november bekendgemaakt tijdens MM Tech in de Club Mérode in Brussel.