Roularta, Mediahuis, VRT e.a. ondersteunen klimaatinitiatief Sign for my Future en vragen jouw handtekening voor een krachtig klimaatbeleid

FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag start Sign for my Future, een burgerinitiatief uitgegroeid tot de breedste coalitie ooit van burgers, jongeren en ruim 300 ‘captains of society’ uit het bedrijfsleven, middenveldorganisaties, de media en de academische wereld. Het gaat om topmannen en -vrouwen van onder meer de verschillende universiteiten, Roularta Media Group, 11.11.11, Bond Beter Leefmilieu, bpost, Colruyt, De Lijn, KBC, KPMG, Lidl, Mediahuis, Nationale Loterij, Proximus, Sodexo, Solvay, Telenet, Triodos, Umicore, Unilever, VRT en WWF.

Samen roept de coalitie alle Belgen op om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid. Burgers die tekenen op www.signformyfuture.be vragen zo de volgende regeringen om nu écht werk te maken van een krachtig klimaatbeleid. Met een klimaatwet, een investeringsplan en een klimaatraad.

 

“Onze toekomst en die van onze kinderen kan nog worden gered. We willen alle politici overtuigen om nu in actie te schieten door te tonen dat heel veel burgers hen hierin steunen”, aldus Sign for my Future.

Sign for my Future komt er na een reeks klimaatbetogingen, maar het idee van het initiatief ontsproot ruim twee jaar geleden al in de hoofden van Koen Verwee, voormalig CEO van De Persgroep, en Guy Weyns, directeur bij De Lijn. “Onze kinderen waren heel erg bezig met klimaat en vroegen aan ons wat wij vanuit onze verantwoordelijke functies konden bijdragen”, zegt Verwee. “Het echte probleem is dat er een beleid nodig is op lange termijn en dat politici bang zijn om dat te doen, uit vrees om electoraal afgestraft te worden. Daarom wilden we aan de politici tonen dat er wel degelijk een draagvlak is.”

Bronnen: Roularta en Belga.