Resultaten CIM radio golf 2015-3: Radio 1 is opvallende groeier, Radio Contact nr.1 in Zuiden

FacebookTwitterLinkedIn
CIM

Het CIM heeft op 11 februari 2016 de resultaten voor de radio`s (W2015-3) bekendgemaakt. De resultaten bestrijken de periode van 24 augustus tot en met 20 december 2015.

 

Noorden

 

Radio 2 blijft in Vlaanderen ruim de grootste radiozender met 29,16 procent marktaandeel. Studio Brussel doet haasje over met Q-music en wordt terug de tweede zender in het noorden. De grootste zender van Medialaan gaat met 2,17 procentpunt achteruit en haalt een marktaandeel van 12,52 procent. Studio Brussel gaat vooruit en komt net niet tot 13 procent. MNM stagneert en blijft op 10 procent hangen. Radio 1 krijgt een stevige boost en stijgt met 2,80 procentpunt.
JOE fm gaat wat achteruit, maar de tweede zender van Medialaan blijft rond de 8% cirkelen. Radio Nostalgie blijft rond de kaap van 6 procent hangen. Hetzelfde geldt voor Klara dat net over de 2 procent wipt.

 

Het marktaandeel van alle VRT-netten komt in totaal op 64,02%. Medialaan Radio daalt tot 20,15%.

 

Zuiden

 

Radio Contact haalt het verlies in de vorige periode weer helemaal op en komt neer op 16,11 procent. Het wordt hiermee de grootste zender in het Zuiden. Bel RTL blijft de 2de grootste met 14,4 procent. VivaCité verliest bijna 1 procentpunt en zakt naar plaats 3. Ook Radio Nostalgie moet lichtjes toegeven. Classic 21 zet zijn stijgende lijn voort en komt voor het eerst sinds Wave 2014-1 boven de 10 procent. NRJ piept net boven de 7 procent. Fun Radio en Musiq`3 moeten elk wat terrein prijs geven. La Première en Pure FM blijven constant. DH Radio kent een verdubbeling in het marktaandeel en zit op 0,54 procent.

 

Het aandeel van de RTBF-netten daalt naar 36,11%.