De laatste CIM-studie Pers toont de verdere daling van de magazinemarkt nogmaals aan. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,12%), maandbladen (-4,06%) en tweemaandelijkse uitgaven (-0,36%) kennen een terugval. Alleen de tweewekelijkse uitgaven (+1,19%) gaan er lichtjes op vooruit.
De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het eerste kwartaal van vorig jaar tot het vierde kwartaal van vorig jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.
Halfwekelijks & Wekelijks
Winnaars:
TV Gids Primo stijgt met 11,02% tot 107.753 exemplaren.
Trends – Trends/Tendances neemt toe met 6,99% tot 43.945 exemplaren.
Der Wochenspiegel: + 3,11% tot iets meer dan 30.000 exemplaren.
Verliezers:
P-Magazine: een daling van 16,64% van 39.709 naar 33.103 verkochte exemplaren.
Joepie: -18,54% tot 43.714 exemplaren.
Humo: -20,09% van 167.730 tot 134.038 exemplaren.
TV Familie + Blik: een terugval van 13,03% tot 85.677 verkochte exemplaren.
Flair (nl): -12,74% tot iets minder dan 90.000 verkochte exemplaren.
Flair (fr): -10,11% tot 36.964 exemplaren.
Dag Allemaal: een achteruitgang van 10,41% tot 331.406 exemplaren.
Story: -13,44% tot 126.769 exemplaren.
Ciné Télé Revue: daalt met 8,32% tot 259.759 exemplaren.
Public: -15,38% tot 17.862 verkochte exemplaren.
Maandelijks
Winnaars:
Gondola: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 9.057 tot 9.384 exemplaren. Een stijging van 3.95%.
Actief Wonen Déco Idées: gaat omhoog met 2,59% tot 27.484 exemplaren.
Royals (nl) klimt tot 16.453 verkochte exemplaren (+30,79%). Royals (fr) kent ook positieve groeicijfers en gaat naar 13.953 verkochte exemplaren (+8,46%)
Bâtis – Je rénove + Beter bouwen en verbouwen: klimt vooruit tot 14.890 (+9,72%).
Top Santé: verhoogt zijn verspreidingcijfers tot 43.773 (+5,04%).
Verliezers:
BeTV Magazine daalt met -27,07% en komt tot 101.800 exemplaren.
Marie-Claire Belgique: -12,51% tot 16.309 exemplaren.
Feeling: -10,66% van 64.629 naar 57.741 verkochte exemplaren.
Gael: een achteruitgang van 15,97% en zit nog tot 25.737 verkochte exemplaren.
Femma krijgt ook met een daling te maken van 14,80% en komt uit op 62.661 verkochte exemplaren.
Ché: kent een terugval van 21,24%% tot 16.700 verkochte exemplaren.
Goed Gevoel: gaat achteruit met -9,24% en behoudt nog 73.581 verkochte exemplaren.
Libelle Lekker: zakt met -12,17% tot 39.814 exemplaren.
Psychologies Magazine (nl): -18,65% van 8.924 naar 7.260 exemplaren.
Tweemaandelijks
Winnaars:
Menzo: blijft alweer toenemen tot 10.858 verkochte exemplaren (+114,92%).
Chocolaterie – Confiserie: gaat stevig vooruit (+24,11%) tot 6.135 exemplaren.
From Solvay Brussels School: stijgt tot 12.251 exemplaren (+14,41%).
Vlaamse Wielrijder en Biker: neemt toe met 3,74% tot 50.771 exemplaren
Verliezers:
Nest: een afname van 4,60% tot 122.178 verkochte exemplaren.
Café Revue: een afname van 18,11% tot een verspreiding van 12.520 exemplaren.
Upstream: daalt serieus (-24,79%) tot 7.373 exemplaren.
In Luxemburg gaan Luxuriant (+15,01%), Le Jeudi (+10,84%) en Le Quotidien (+10,14%) goed vooruit tot respectievelijk 11.701, 10.299 en 7.384 verkochte exemplaren. Femmes Magazine (-55,82%), Télécran (-15,57%) en Contacto (-18,17%) krijgen dan weer zware klappen.
Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.
Hier vindt u de samenvattende tabellen 2013 T1 – 2013 T4 terug.