Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2012 Q1

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers bevestigt de trend dat de magazinemarkt onder druk staat. De totaal meetbare verspreiding van weekbladen (- 1,86%), tweewekelijkse uitgaven (- 1,51%) en maandbladen (-2,65% ) in België dalen.

 

De nieuwe cijfers van de CIM pers gaan over de periode van de laatste drie kwartalen van vorig jaar en het eerste van dit jaar. Dit zijn de opmerkelijkste resultaten:

 

Halfwekelijks & Wekelijks:

 

Verliezers:

  • Humo: gaat onder de 200.000 verkochte exemplaren per week. Daling van 9,90%. Nu worden er 190.575 verkocht.
  • P-Magazine: – 12,06%. Gaat onder de 50.000 verkochte exemplaren. Daling van 12,06%. 47.337 ex. verkocht.
  • Kerk & Leven: – 8,04%. Sterke daling, blijft wel nog meer dan 300.000 exemplaren verkopen.
  • TV Familie + Blik: – 8,20%. 109.195 exemplaren verkocht.
  • Moustique: – 13,81%. Iets meer dan 80.000 exemplaren per week verkocht.

Winnaars:

  • Joepie: + 5,67%. Gaat naar meer dan 60.000 verkochte exemplaren per week.
  • Krantenmagazines: DMuze, De Standaard Magazine en Soir Magazine met een respectievelijke stijging van 4,53%, 5,89% & 6,08%.
  • Paris Match: + 6,97%. Bijna 50.000 exemplaren per week.

Maandelijks

 

Verliezers:

  • Genieten: daling van 15,38%. Tot 10.112 verkochte exemplaren.
  • Motoren & Toerisme: – 14,79% met nu 13.257 verkochte exemplaren per maand.
  • Be TV Magazine: -18,95%.
  • Gael: – 9,69% met 34.164 verkochte exemplaren.
  • Art et Décoration: – 9,90% . Tot 9.118 verkochte exemplaren.
  • Parents: -20,92%. Tot 4.079 exemplaren.
  • Grande: – 23,97% .Tot 12.022 exemplaren.

Winnaars:

  • Feeling Wonen: + 19,71% . Nu 21.171 verkochte exemplaren per maand.
  • Autowereld: +8,96% tot 13.658 verkochte exemplaren.
  • Psychologies Magazine FR: + 13,22% tot 16.298 verkochte exemplaren.
  • Shoes Magazine: + 69,65%. Bijna 5.000 exemplaren.
  • Votre Région: + 20,18% tot 36.539 verkochte exemplaren per maand.

Tweemaandelijks

 

Verliezers:

  • Stijlvol Wonen: – 17,59% tot 8.927 exemplaren.
  • Elle à Table: – 12,85% tot 3.783 verkochte exemplaren.
  • Bouwen & Interieur / Bâti-Déco: – 22,35% tot 10.563 exemplaren.

Winnaars:

  • Projecto: + 53,59% tot 8.710 exemplaren.
  • Menzo: + 5,88% tot 3.833 exemplaren.

Luxemburgse titels: grote stijger is Luxuriant (+257,75%) tot 6.207 verkochte exemplaren. Een andere titel die positief uit de verf komt is Point 24 (+46,56%), tot 87.070 verkochte exemplaren.

 

Hier vind je de samenvattende tabellen 2011-T2 – 2012-T1 terug.