Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Binnen enkele maanden is het weer tijd voor de uitreiking van de AMMA. Een belangrijke afspraak is de Research & Innovation Session die nu donderdag plaatsvindt. Ook PUB, C Square en Effie organiseren deze week een event.
In de database van MediaSpecs.be vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/03/2024
|
|
|
|
|
|
|
|
Digitaal (37%) wordt het belangrijkste medium en steekt televisie (33%) voorbij. Van alle investeringen in digitale media gaat 62,8% naar internationale aanbieders. Wel is er een sterke stijging van het lokale aandeel van online video.
Lees meer
|
|
|
|
Karel Goethals en Steven Heylen werden gekozen als nieuwe bestuursleden. Zij treden in de voetsporen van Matthias Langenaeker en Anthony O’Donnell die hun bestuursmandaten hebben afgerond.
Lees meer
|
|
|
|
De federale regering bereikte een overeenstemming over de herschikking van de steun aan de persdistributie. Het volgde op een voorstel van de uitgevers, waarmee het een voorstel introduceerde voor prijzen die per regio verschillen.
Lees meer
|
|
|
|
Franstalige krantenuitgevers zeiden dat ze "opgelucht" waren door het akkoord over de krantendistributie, ook al blijven ze kritiek leveren op een "catastrofaal" besluit van de regering om een einde te maken aan het concessiesysteem.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta-topman Xavier Bouckaert reageert ontgoocheld op de beslissingen van het kernkabinet over de subsidies voor de verdeling van kranten en tijdschriften.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De namen van alle winnaars werden onthuld tijdens het gala-evenement van de Best Brands Awards. Dat vond plaats in Docks Dome op 21 maart, in aanwezigheid van gasten uit het bedrijfsleven, de reclamewereld en de media.
Lees meer
|
|
|
|
Met de komst van Jelle De Wit verstevigt PHD Media hun expertise in strategie en digitale transformatie. Hij zal zich in het begin vooral focussen op klantenstrategie, operational excellence en innovatie.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta benoemt Sam Sisk tot redactiechef van Knack Focus. Hij maakt de overstap vanuit de reclamewereld en zal bij Knack Focus de cultuurberichtgeving op alle digitale en printkanalen aansturen.
Lees meer
|
|
|
|
Na een vergelijkende toets wordt de nieuwe licentie voor het aanbieden van een radio-omroepnetwerk (DAB+, frequentiekanaal 11A) toegewezen aan On Tower Netherlands 3 bv en niet aan de huidige licentiehouder Norkring België nv.
Lees meer
|
|
|
|
Op VTM Non-Stop 90's zullen de hele dag door de allergrootste nineties klassiekers elkaar opvolgen: buitenlandse series die in het collectief geheugen gegrift staan, zoals The X-Files, Baywatch of Beverly Hills 90210.
Lees meer
|
|
|
|
In Van Tel gaat MO* maandelijks op zoek gaat naar de verhalen achter opvallende cijfers. Voor de eerste aflevering neemt Elien Spillebeen 1 miljard euro onder de loep. Dat is de som die Europa beloofd zou hebben in de deal met Tunesië.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
C Square heeft haar "principes rond het ethisch gebruik van artificiële intelligentie in bedrijfscommunicatie" bekrachtigd. Het charter bevat ethische richtlijnen voor communicatieprofessionals die AI willen gebruiken.
Lees meer
|
|
|
|
De laatste Paper Reach studie, die gegevens verzamelt over de houding en het gedrag van consumenten ten opzichte van geadresseerde reclamepost, toont opnieuw de impact van de papieren Direct Mail aan.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel kondigt de publicatie aan van zijn ‘Bilan Carbone’ voor het jaar 2022. Dit uitgebreide rapport bestrijkt het geheel van de activiteiten in België en benadrukt het voortdurende engagement in de strijd tegen de klimaatverandering.
Lees meer
|
|
|
|
Als we het hebben over de context van tv-reclame, bedoelen we meestal de redactionele omgeving, met andere woorden de programma’s rond het reclameblok. Maar het begrip is veel breder, zoals blijkt uit een onderzoek van Thinkbox.
Lees meer
|
|
|
|
Hebt u geen tijd om het volledig 17-daags programma van de Executive Master in Digital Marketing and Communication te volgen? Dan kan u zich voortaan inschrijven om in slechts enkele dagen uw vaardigheden bij te schaven.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 25 april heeft Howest Graham Roberts en Steven Plöger te gast op Let’s Talk Reality. Beide heren zijn absolute voortrekkers van spatial journalism.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
27 maart | 09:00 - 17:00
|
27 maart | 14:30 - 17:00
|
28 maart | 09:00 - 12:30
|
28 maart | 12:00 - 14:30
|
28 maart | 13:30 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|