MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Met de recente overname van L’Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.

De hele zomer lang gaan we langs bij enkele mediabedrijven om hun dynamiek en veerkracht te tonen. Daarnaast kan u op www.mediaspecs.be ook al het andere medianieuws blijven volgen.

Onze database staat dan weer garant voor alle info over Belgische en Luxemburgse media. Mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten kunnen er terecht voor onder andere reclametarieven, contactgegevens en redactionele kalenders.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/08/2020
MediaSpecs France NL

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – François le Hodey (IPM): “Dagbladen spelen meer dan ooit een fundamentele rol in de samenleving”

Met de recente overname van L'Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.

Lees meer
 

Wim Verhoeven wordt de nieuwe hoofdredacteur van Trends en Kanaal Z

Vanaf 17 augustus is Wim Verhoeven de nieuwe hoofdredacteur van Trends en Kanaal Z. Hij volgt Daan Killemaes op die wel nog aan boord blijft op de redactie van Trends.

Lees meer
 

Jo De Munter nieuwe accountmanager bij PlattelandsTV

Jo De Munter is de nieuwe accountmanager van PlattelandsTV. Hij was voorheen werkzaam binnen de medische sector en bij Roularta. Bij PlattelandsTV zal hij zich vooral focussen op de niches countrylife, jacht en hengelsport.

Lees meer
 

Zender Discovery bereikt steeds meer Vlamingen

Sinds de lancering van Discovery in 2009 weten steeds meer Vlamingen de zender te vinden. Het marktaandeel van 5,5% in de doelgroep M18-54 van vorige week gaat te boek als de beste week ooit. Er werd zelfs een recordmarktaandeel van 7,6% behaald.

Lees meer
 

Acxiom kondigt oplossing en services aan voor Customer Data Platforms

Acxiom kondigt de lancering aan van een complete suite van aan klantendataplatformen (CDP) gerelateerde oplossingen en diensten, ontworpen om marketeers te helpen het succes van hun CDP-initiatieven te verbeteren.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – GMGroup: “Wij willen specialist zijn in vooruitgangsdenken”

Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo'n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Mediafin, huis van vertrouwen en kwaliteit

Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Bruisend JCDecaux gaat vol voor DOOH

Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Boerenbond: “Dit was een extreme test voor het communicatieteam, wij zijn coronaproof”

De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Digimedia: Digital Summer School
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
Gondola Days
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
FIPP World Media Congress Online
2 september 2020 - 30 september 2020
GEANNULEERD – C²’s Summer Drink
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
Creative Belgium Awards (via Instagram)
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.668 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.072
  • vakpers: 627
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.168
  • digitaal: 1.660
  • radio/TV: 592
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.