Najaar 2021: RTBF wil er zijn voor iedereen

FacebookTwitterLinkedIn

Met originele en gedurfde nieuwigheden, maar ook met nieuwe figuren: zo zet de RTBF zijn najaar 2021 in. Na een lange en moeilijke periode voor de Franstalige bevolking wil de RTBF voor zingeving zorgen, dankzij kwalitatieve informatie en debatten.

De publieke omroep belooft verbondenheid en solidariteit te bevorderen, de culturele sector te ondersteunen en het publiek aan te zetten om hun huis uit te komen. Maar hij wil ook plezier, lichtheid en ontspanning bieden. Wat content en formats betreft wil de RTBF voldoen aan de verlangens van alle generaties en van elk publiek.

De RTBF blijft zijn programmarooster bijwerken op basis van de motivaties en verwachtingen van de vier doelgroepen waarop de omroep zich sinds het najaar van 2019 op richt:

  • Het grote publiek dat op zoek is naar verbondenheid en entertainment (La Une en VivaCité)
  • Het publiek dat houdt van verrijkende kennis (La Trois, La Première, Classic 21 en Musiq’3)
  • Jongvolwassenen die behoefte hebben aan ontdekkingen en positieve momenten (Tipik en Jam)
  • De nieuwe generaties die zich willen ontspannen en de wereld ontdekken (Tarmac en Ouftivi)

In deze duidelijk omlijnde context pakken de RTBF-merken dit najaar uit met een reeks nieuwigheden. De volledige programmatie kan u hier terugvinden.