
Na een competitieve pitch is Mediaplus (onderdeel van de Serviceplan Group) geselecteerd om de mediaplanning en -buying te verzorgen voor NiCKEL, een financiële instelling die bekendstaat om haar inclusieve aanpak en lokaal distributiemodel.
NiCKEL biedt een toegankelijke financiële oplossing voor iedereen, met vier kaartmodellen die zijn afgestemd op de diverse behoeften van klanten. Dankzij een eenvoudig en snel proces kunnen klanten een rekening openen en hun kaart verkrijgen bij lokale distributiepunten of rechtstreeks aan huis laten bezorgen.
Mediaplus zal vanaf 2025 instaan voor de ontwikkeling en uitvoering van een uitgebreide mediastrategie, inclusief de planning van online en offline media en de aankoop van offline media. De online media-aankopen worden voornamelijk beheerd door het Franse hoofdkantoor van NiCKEL, maar Mediaplus zal instappen voor digitale initiatieven die een specifieke aanpak voor de Belgische markt vereisen.
Een strategische en inclusieve aanpak
De winnende strategie van Mediaplus draaide rond een diepgaande analyse van de diverse doelgroepen van NiCKEL, waarbij een optimaal evenwicht werd gevonden tussen nationale en regionale media om specifieke bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Het bureau zette bovendien in op meetbare prestatie-indicatoren op alle aanbevolen contactpunten, zodat de campagne tastbare resultaten oplevert op het vlak van klantacquisitie en betrokkenheid.
Daarnaast toonde Mediaplus zich innovatief door disruptieve mediakansen en eventgerichte communicatievoorstellen te doen.