Marktaandeel SBS gaat opnieuw de hoogte in

FacebookTwitterLinkedIn

SBS Belgium vestigt een nieuw record: VIER, VIJF en ZES sluiten 2019 af met 20,7% marktaandeel op de commerciële doelgroep VVA 18-54. In 2016 haalde SBS 17,9% op deze doelgroep, in 2017 19,3% en in 2018 20,1%.

Het afgelopen jaar konden heel wat programma’s, zoals De Slimste Mens ter Wereld, Gert Late Night en Dancing with the Stars, op meer kijkers rekenen dan in 2018. VIER haalde met een jaargemiddelde van 13% dan ook nooit eerder een hoger marktaandeel.

Eén van de uitschieters was het zeventiende seizoen van De Slimste Mens ter Wereld. Tot nu toe zitten gemiddeld 1.198.048 kijkers paraat voor de quiz. Dat zorgt voor 39,3% marktaandeel op VVA 18-54 en levert VIER in dat tijdslot het marktleiderschap op. Ook populair dit jaar was de app die ondertussen al meer dan 470.000 keer gedownload werd.

Het zesde seizoen van Gert Late Night kon gemiddeld 445.875 kijkers bekoren, goed voor 24,2% marktaandeel op VVA 18-54. Voor de talkshow is dat een stijging van 9% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Ook in het weekend werd er goed gescoord met de liveshow van Dancing with the Stars. Het dansprogramma kreeg voor het eerst een plek op zondagavond en legde een mooi parcours af met gemiddeld 646.185 kijkers en 25,8% marktaandeel. Vorig jaar keken er nog gemiddeld 589.203 Vlamingen op vrijdagavond naar Dancing with the Stars.

Meer informatie vindt u op de website van De Vijver Media. Daar vindt u onder andere de cijfers van De Battle, Ooit Vrij, Blind Gekocht en De Dag, maar ook details over wtFOCK en Love Island.

Ook nog te vermelden: ZES haalde in 2019 gemiddeld 2,3% marktaandeel op VVA 18-54, terwijl VIJF het jaar afsluit met 5,4% op deze doelgroep.