LN24 wil dé nieuws- en debatzender in het tijdperk van sociale netwerken worden

FacebookTwitterLinkedIn

De 24-uurs nieuwszender LN24, die net zijn derde verjaardag heeft gevierd, wil het debat in het tijdperk van sociale netwerken weer op gang brengen.

De afgelopen maanden zijn vruchtbaar geweest voor de zender, die de persgroep IPM – die nu 68% van de aandelen van LN24 bezit – in haar aandeelhouderschap heeft opgenomen. LN24 mikt op een marktaandeel van 3% tegen 2024, tegenover 0,7% nu, en zal zelfs de concurrentie aangaan met RTL Belgium.

IPM wil van zijn kant de komende jaren 3 miljoen euro investeren in het kanaal, met de bedoeling tegen 2024 winstgevend te zijn.

Emmanuel Tourpe, directeur van de audiovisuele afdeling van de IPM: “Het is onze ambitie om anders dan de traditionele zenders, met bescheidenere middelen dan anderen, televisie te maken en de codes te doorbreken. Geconfronteerd met niet interessante of te oppervlakkige televisie, en in een periode die leidt tot oorlogen van ideeën en ideologieën, met name op sociale netwerken, zijn de mensen de weg kwijt. De nieuwszenders maken het mogelijk de informatie te herstructureren en het debat te stimuleren en te heropenen.

Meer info in ons Franstalig artikel.

Bron: Belga.