Le Soir lanceert een nieuwe redactionele lijn voor jongeren

FacebookLinkedIn

Le Soir rolt een nieuwe, ambitieuze redactionele lijn uit, gericht op 18- tot 30-jarigen: studenten, jonge professionals en iedereen die zijn eerste stappen zet in het volwassen leven. Elke week zullen gerichte contentformats hun zorgen, ambities en dagelijkse leven belichten. Een generatie die anders consumeert, hoge eisen stelt aan informatie en van media verwacht dat ze duidelijk en oprecht stelling innemen.

Formats aangepast aan hun gewoontes

Campusleven, huisvesting, stages, relaties, zingeving op het werk, AI in het dagelijks leven, financiële geletterdheid, enz. Deze onderwerpen worden op een directe en authentieke toon behandeld, via formats die hun aandacht trekken waar ze zich bevinden: verticale video’s, sterke illustraties, boeiende posts op Instagram, podcasts en natuurlijk journalistieke artikels met de journalistieke strengheid van Le Soir.

Deze redactionele aanpak sluit aan bij de visuele en verhalende codes van deze generatie, zonder ooit in te boeten aan de kwaliteit van de informatie.

Een unieke kans voor merken

Dit redactionele project is ontstaan uit een nauwe samenwerking tussen de redactie van Le Soir en het Create-team van Rossel Advertising. Samen hebben ze een redactioneel en commercieel concept op maat bedacht, afgestemd op de verwachtingen van deze generatie én de uitdagingen van merken die een vertrouwensband met hen willen opbouwen.

Merken kunnen zich aan deze content verbinden via krachtige, geïntegreerde partnerschappen, ontworpen om maximale impact te hebben bij generatie Z en jonge millennials. Elke campagne krijgt een sterke, contextuele zichtbaarheid, in lijn met de behandelde thema’s en ondersteund door de geloofwaardigheid van Le Soir.

Officiële lancering voorzien in juni 2025.