De helft van de Belgische marketeers maakt al gebruik van Live Communicatie en verwacht nog een stevige groei.
Dat blijkt uit het onderzoek dat Nele Meulemans, studente Meertalige Bedrijfscommunicatie aan de Universiteit Gent, uitvoerde in opdracht van Live Communicatiebureau The Oval Office.
Ze peilde 943 marketing- en communicatiespecialisten naar het gebruik van offline en online merkbelevingen als communicatiemedium binnen hun bedrijf.
De belangrijkste resultaten van het onderzoek zijn:
• 1 op 2 marketeers (51%) maakt gebruik van Live Communicatie
• Automotive (74%), FMCG (66%) en IT & Telecom (52%) zijn de grootste believers
• Merkbekendheid (32%), merkengagement (27%) en sales (25%) zijn de voornaamste redenen om Live Communicatie te gebruiken
• Digital & social marketing (32%), content marketing (28%) en klantenevents (24%) vormen de top 3 van de meest gebruikte Live Communicatie-uitingen
• 8 op de 10 communicatieprofessionals (79%) verwacht verdere groei van Live Communicatie
Het volledige onderzoek vindt u hier.