Het najaar van RMB en haar “Remarquable Square”

FacebookTwitterLinkedIn

Op donderdag 12 september, in het kader van het najaar van RMB, presenteerden Yves Gerard, General Manager van RMB, en Jean-Paul Philippot, Algemeen Bestuurder van de RTBF, de “Remarquable Square” van RMB. Dat is een levendige kruising met bruisende wisselwerkingen, waar 4 belangrijke luiken centraal staan: diversiteit, kwaliteit, rijkdom aan inhoud en complementariteit. RMB wil die luiken onderhouden en ontwikkelen samen met alle spelers in de reclamemarkt.

De doelen van die “Remarquable Square” bestaan er ten eerste in om de markt proximity media aan te bieden die met een rijke inhoud vaak origineel en lokaal zijn, om de kracht van de reclameboodschap zo geschikt mogelijk te maken. Een tweede doel is om een plek te vinden voor alle platformen. De vier luiken werden genavigeerd aan de hand van vier thema’s – nieuws, entertainment, sport en muziek – en verschillende personen bespraken elk een thema. Het geheel werd met een humoristische toets omkaderd door Patrick Ridremont.

Jean-Pierre Jacqmin, Joan Condijts en Philippe Wallez tekenden present om het thema nieuws voor hun rekening te nemen. Zij legden hun prioriteiten voor, namelijk de informatiekwaliteit en het reactievermogen van de media via de verschillende kanalen en platformen op de verschillende doelgroepen.

Wat betreft entertainment is het aanbod van RMB ontzettend gevarieerd: het ene moment kan het gaan om inhoud die een nichepubliek bereikt, en het andere moment treft de content een heel breed publiek. Van de uitreiking van de Magrittes tot The Voice op de RTBF, van Super Nanny op AB3 tot de SHOW’s op NRJ: kijkers en luisteraars weten amper waar te beginnen.

Michel Lecompte en Vincent Vanasch stonden paraat om in te gaan op het sportaanbod. Ze hadden het over het uitzenden van meerdere sporten dankzij lineair en non-lineair, de liefde voor het hockey en de verworven rechten voor de grootste sportevents. Dankzij haar verschillende mediapartners beschikt RMB over een rijk sportaanbod.

Maar ook met haar groot muziekaanbod is RMB meer dan tevreden. Werkelijk alle stijlen worden aangeboden over de 10 muziekformats die in het aanbod zitten.

Jean-Paul Philippot wees op de historische positie van RMB onder publieke en private partners. De regie wil haar veroveringsstrategie voortzetten, meer bepaald in de digitale economie. Als er een stabiele en efficiënte Belgische positionering op poten wordt gezet, wordt het mogelijk om een alternatief te bieden voor de internationalisering van globale media als de GAFA. De “Remarquable Square” van RMB wordt een essentiële waarde door de degelijkheid, dynamiek, betrokkenheid en professionaliteit van zijn teams.

Aan het einde van de presentatie bedankten Aurélie Clément, T&R Director, en Grégory Vandenschrick, Sales Director, de mediapartners voor hun betrokkenheid, de adverteerders voor hun vertrouwen en de mediabureaus, creatieve bureaus en trading desks voor de samenwerking. Door de uitstekende samenhang tussen RMB en haar partners begrijpt de regie met welke veranderingen de spelers in de markt moeten omgaan. RMB belooft hen zo goed mogelijk bij te staan in de uitdagingen van morgen.