La présentation du livre – De Interne Keuken (seul NL)

FacebookTwitterLinkedIn

 

De wereld verandert. De concurrentie woedt heviger dan ooit. Elke organisatie stelt zichzelf dezelfde vraag: “hoe kan ik competitief blijven in deze nieuwe wereld?”

Die oplossing zoekt de manager vaak buiten de organisatie. Vreemd, want de oplossing ligt niet daar, maar in je organisatie. Je hebt de oplossing nu al binnen handbereik. Je moet ze alleen kunnen vinden. Bij je mensen.
De samenleving draait vandaag om mensen. Dus moet de mens ook centraal staan in je organisatie. Zowel de klant als de medewerker.

Maar hoe doe je dat? De organisatie is vervreemd van de mens achter de stakeholder. Hoe kunnen we terug connecteren?

Alles begint met communicatie. Communiceren doen we al vanaf onze geboorte. Geheel natuurlijk. Maar eens in de organisatie verloopt communicatie via processen en procedures. Dat is een onnatuurlijke vorm van communiceren, waardoor het volle potentieel van je medewerkers niet ontwikkeld wordt. En dat geldt ook voor de klant die een uur met de computerstem aan de telefoon hangt.

Processen en procedures zijn nodig, maar mogen niet in de weg lopen. Ze moeten de mens net ondersteunen. Dit boek legt uit hoe managers hun organisatie van binnenuit kunnen opbouwen tot een krachtig en competitief merk.

 

In de bijlage vindt u de intro van het boek van Guy Ooms.