Etnomarketing verkozen als BAM Marketing Book 2018

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
rachid lamrabat

Het boek Etnomarketing van auteur Rachid Lamrabat is door de leden van BAM en de marketingcommunity uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2018. Het boek, uitgegeven door Pelckmans Pro, behaalde 31% van de meer dan 2.200 uitgebrachte stemmen.

Het BAM Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan een marketing boek dat tijdens het afgelopen jaar door BAM werd besproken via een artikel op de website en in de nieuwsbrief van de vereniging. De selectie bevat boeken die geschreven zijn door Belgische of buitenlandse auteurs waarvan sommigen ook aan bod komen op het Marketing Congres.

De auteur van het winnende boek, Rachid Lamrabat is heel tevreden met deze bekroning: “Ik vind het belangrijk om hier een statement mee te kunnen maken dat je zelfs met een vreemde achtergrond mooie resultaten kunt bereiken. Het zijn steeds deze kleine stappen die belangrijk zijn om naar voor te schuiven als signaal voor onze community. Etnomarketing maakt deel uit van een meaningful marketing aanpak om verschillende doelgroepen te bereiken in de merkenstrategie van bedrijven.”

Het initiatief werd gelanceerd om de BAM leden te informeren over interessante publicaties rond marketing door boekkritieken te geven, verslag uit te brengen over boekpresentaties, interviews met de auteurs, samenvattingen te brengen van rondetafelgesprekken, enz. Tijdens de maand januari kon de hele marketing community hun favoriete marketing boek kiezen uit de BAM selectie van 10 boeken.

Een overzicht van alle boeken die kans maakten op de titel Marketing Book 2018 kan u terugvinden op de website van BAM.