Chiara Scherpereel en Jolien Elegeert van Famous gaan naar de Young Lions Film Competition

FacebookTwitterLinkedIn

Het creatief duo van Famous bestaande uit Chiara Scherpereel en Jolien Elegeert is de winnaar geworden van de Creative Upgrade wedstrijd. Van de vijf finalisten vond de professionele jury dat hun spot de beste creatieve upgrade gaf aan de legendarische reclamespot van Dovy Keukens. De twee meisjes krijgen een ticket naar Cannes en zullen ons land dit jaar vertegenwoordigen in de Young Lions Competition, categorie Film.

 

De spot van Chiara en Jolien zal binnenkort geproduceerd worden door Caviar en in het najaar te zien zijn in de bioscoop. In de Creative Upgrade wedstrijd kregen de vijf teams twee weken de tijd om hun script eigenhandig uit te werken. In de Young Lions Film Competition zullen Chiara en Jolien het op 48 uur tijd moeten doen, in competitie met maar liefst 41 andere landen.

 

De jury bestond uit Donald Muylle van Dovy Keukens, Frederik Braem van Brightfish, filmregisseur Tom Willems en voormalig Cannes Lions winnaars Arnaud Pitz, Eva de Jonckheere, Vanessa Hendrickx, Koen Van Deun, Kwint De Meyer, Ad van Ongeval en Raoul Maris.

 

De compilatie van de uitreiking vind je hier.