Belgian Marketing Awards: finalisten bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Het selectiecomité van de Belgian Marketing Awards heeft de 9 finalisten bekendgemaakt. De 3 finalisten voor elk van de 3 categorieën worden op 6 november bekroond met een Gold, Silver of Bronze binnen de categorieën The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Belgian Marketing Leadership of the Year.

Begin november staat met de uitreiking van de Belgian Marketing Awards een traditioneel hoogtepunt voor de Belgische marketingsector op de agenda. In aanloop ernaartoe heeft het selectiecomité de finalisten per categorie bekendgemaakt.

Voor Marketing Leadership of the Year gaat het om:

  • Valérie Morfitis (Unilever)
  • Nicolas Lambert (Tuanis)
  • Yannick de Bièvre (Carrefour)

Voor Marketing Company of the Year werden de volgende bedrijven genomineerd:

  • Albert Heijn
  • Eneco
  • Toerisme Oostende

Voor Young Marketing Company of the Year sleepten de volgende ondernemingen een finaleplek in de wacht:

  • Just Russel
  • Nobi
  • Ray&Jules

Uit in totaal 24 cases diende het selectiecomité 9 finalisten te nomineren.

De inzendingen voor de Marketing Company of the Year Award waren opnieuw van zeer goede kwaliteit”, aldus Dirk Vandekerckhove (De Content Studio). “Hoewel data en technologie steeds belangrijker worden, is echt succes nog steeds afhankelijk van een sterke merkbasis, een klantgerichte aanpak en creativiteit in productinnovatie. Duurzaamheid is vandaag een vanzelfsprekend aandachtspunt voor elke inzending en speelt een vitale rol bij het afstemmen op de waarden van de consument en het bijdragen aan een betere toekomst voor onze planeet.

Dominique Vercraeye (Chosen Group): “Voor The Belgian Young Marketing Company hebben dit jaar vooral jonge, lokale FMCG-bedrijven gekandideerd. Hieruit blijkt duidelijk dat wie dacht dat jonge, lokale bedrijven geen ambitie hebben om in een door internationale merken gedomineerde markt door te breken, de bal misslaat. Durf, ambitie en innovatie zijn de kenmerken van deze bedrijven en merken.

Catherine Willemart (Ipex Group) over de categorie Marketing Leadership of the Year: “Deze editie 2024 levert een selectie van sterke en unieke leiders op, die blijk hebben gegeven van een meaningful visie voor hun organisatie en voor het marketingvak, en van een game-changer gedrag, elk op hun eigen manier. Hier mag de Belgische marketing trots op zijn.

Jury en ceremonie

De keuze van de winnaars in de drie categorieën ligt in handen van een divers samengestelde jury. Die staat onder leiding van Koen Verwee (Mediahuis) en bestaat verder uit Kris Michiels (Nationale Loterij), Ludovic Depoortere (Haystack Consulting), Maggie Geuens (UGent), Melanie Decelle (Spadel), Mira De Maeyer (Perrigo), Thierry Brynaert (Wavemaker), Alain Decrop (UNamur), Anne-Françoise Piette (Plantyn), Evert Vermeire (62miles&mortierbrigade), Griet Demasure (Unilever), José Fernandez (D’Ieteren) en Karl Lechat (Lucien).

De winnaars worden bekendgemaakt op 6 november. Daarnaast zal Deloitte, dat ook dit jaar partner is van de Belgian Marketing Awards, zelf ook een Special Award uitreiken.

Meer informatie over de finalisten en inschrijven voor de ceremonie via www.belgianmarketingawards.be.