Op 3 december – tijdens het BAM Marketing Congress – zullen de winnaars van de eerste editie van de Belgian Marketing Awards bekendgemaakt worden.
Op dit moment maken nog 45 bedrijven en personen kans op een van de drie awards: The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year.
Uit deze 45 cases zal een selectiecomité van 19 professionals per award 3 finalisten uitkiezen. Deze 9 kanshebbers zullen hun case eind november mogen presenteren voor een jury, onder leiding van Dominique Leroy, ex-CEO van Proximus en binnenkort aan de slag bij Deutsche Telecom.
Net voor de bekendmaking van de winnaars op 3 december stellen alle finalisten ook tijdens het BAM Marketing Congress hun case voor, met mogelijkheid tot vragen van de congresdeelnemers.
“We zijn zeer tevreden dat we bij deze eerste editie zo’n groot deelnemersveld zien”, zegt Dominique Vercraeye (co-founder van Chosen Group), voorzitter van de stuurgroep die deze Belgian Marketing Awards op poten heeft gezet. “Het bewijst dat meaningful, customer centric transformaties en innovaties hoog op de agenda van bedrijven en marketeers staan. Laten we niet vergeten dat aan een dergelijke award deelnemen haast even belangrijk is als winnen. Je staat immers stil bij het traject dat je hebt afgelegd, wat zeer waardevol is. Bovendien krijgen deze bedrijven de kans om hun succes te delen en anderen te inspireren om versneld in meaningful, customer centric transformatie en innovatie te investeren.”
De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking met het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ACC, BMMA, CUBE en UMA.