WPP Media: een vernieuwde speler voor het moderne marketingtijdperk

FacebookLinkedIn

WPP heeft haar positie als toonaangevend marketingdienstverlener versterkt met de lancering van haar AI-gedreven mediabedrijf, WPP Media.

Als gevolg van de groeiende vraag van marketeers naar volledig geïntegreerde mogelijkheden, vervangt WPP Media GroupM als naam voor WPP’s wereldwijde mediabedrijf. WPP Media beheert meer dan 60 miljard dollar aan jaarlijkse media-investeringen en werkt samen met meer dan 75% van de belangrijkste adverteerders in meer dan 80 markten. WPP Media brengt nu de bureaus Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom en T&Pm samen onder één overkoepelend geheel. Hoewel elk merk zijn eigen identiteit behoudt, profiteren ze van gedeelde krachten op het gebied van technologie, data en ondersteunende functies.

WPP Media is naadloos verbonden met WPP’s bredere wereldwijde bureaunetwerken en -mogelijkheden via WPP Open, het AI-gedreven marketingsysteem van WPP. Deze toepassing faciliteert een soepele afstemming van creatieve, media-, data-, productie- en commerce-elementen, resulterend in consistentere en beter afgestemde campagnes. WPP Open wordt ondersteund door 300 miljoen dollar aan jaarlijkse investeringen en samenwerkingsverbanden met AI-bedrijven.

Het geïntegreerde aanbod van WPP Media stelt klanten in staat media, data en productie te verenigen en hun owned, earned, shared en paid activiteiten holistisch te beheren om personalisatie op schaal te leveren. De diensten van het bedrijf worden verder uitgebreid met best-in-class connected commerce en geavanceerde meet- en analysemogelijkheden.

Brian Lesser, CEO van WPP Media: “Consumenten verwachten nu al dat reclame relevant en boeiend is en dat koopervaringen naadloos zijn; deze verwachtingen zullen alleen maar toenemen in het tijdperk van AI. WPP Media is gebouwd voor een wereld waarin media overal en in alles aanwezig is. Door te investeren in ons AI-aangedreven product, ons aanbod te integreren met data en technologie, en onze mensen uit te rusten met toekomstgerichte vaardigheden, helpen we onze klanten om het snel veranderende consumentengedrag voor te blijven en de grenzeloze groeikansen te ontsluiten die AI zal creëren.

De aankondiging komt op het moment dat WPP een nieuwe cross-channel B2B-campagne lanceert die zich richt op zakelijke leiders en senior marketingbeslissers. De campagne laat de AI-referenties van WPP zien, de geïntegreerde propositie en de geavanceerde mogelijkheden van WPP Open.

Mark Read, CEO van WPP: “Wij geloven dat WPP de sterkste marketingpartner is voor ’s werelds toonaangevende merken in het AI-tijdperk, waarin technologie en talent samenkomen. De overgang naar WPP Media zet onze strategie voort om ons aanbod voor klanten te vereenvoudigen en te integreren. Terwijl GroupM werd gebouwd voor een tijd waarin mediaschaal het belangrijkst was, weerspiegelt WPP Media de kracht van AI, data en technologie en eenvoudigere, meer geïntegreerde oplossingen. Onze visie voor de toekomst is duidelijk – marketing die wordt geïnformeerd door data, geleid door naadloos verbonden teams van briljante mensen en vol nieuwe kansen voor onze klanten.”