
Vibes is de naam van een nieuw Nederlandstalig magazine met een focus op positief nieuws dat eind oktober voor het eerst zal verschijnen. Het wil een “radicaal positief tegengif” zijn als alternatief voor het vele negatieve nieuws dat door andere nieuwsmedia al voldoende aan bod komt.
De initiatiefnemers achter Vibes zijn Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe (tevens het founding trio achter Trooper). Ontdek het volledige team hier.
“Wij zijn er redelijk zeker van dat het eigenlijk veel beter gaat met deze wereld dan dat de klassieke nieuwsmedia ons voorschotelen. Positieve media zijn bovendien wereldwijd in opmars – denk aan Le Média Positif en Good News Movement – en België mag dus niet achterblijven.”
Ook Bart Vervliet, professor psychologie aan de KUL, legt in zijn eerste column uit waarom een initiatief als Vibes relevant kan zijn.
Vibes verschijnt vier keer per jaar, met dit jaar nog edities op 23 oktober en 11 december. De oplage bedraagt 10.000 exemplaren, waarvan 8.000 in krantenwinkels en POS en 2.000 via gecontroleerde distributie (zoals sportclubs en co-working spaces) en abonnementen.
Het nieuwe merk omvat ook de website CheckVibes.be, is actief op social media en zal ook evenementen organiseren.
De advertentieverkoop is in handen van Connected Media. Reclametarieven en contactgegevens vindt u in de MediaSpecs Database.