Onze missie

Onze missie

MediaSpecs is de database voor mediaspecialisten in België en Frankrijk. Onze missie is om het werk te vergemakkelijken van alle actoren in de media. Sinds 2008 zijn we de unieke centrale informatiebron voor mediaplanning. In een complex medialandschap zorgen wij daarmee voor structuur en transparantie.

First Time Right is ons principe: meteen juiste en actuele informatie hebben voor de aanmaak van een mediaplan levert tijdswinst op en zorgt voor een vlotter verkoop- en aankoopproces.

MediaSpecs is een Belgisch bedrijf met een vaste kern van medewerkers. Het heeft geen banden met mediabedrijven of agentschappen. Sinds januari 2025 behoort MediaSpecs tot Adwanted Group, een internationale groep die innovatieve oplossingen biedt voor het beheer van advertentie-inventarissen, mediaplanning, contentdistributie en data-analyse.

Voor wie?

Alle media, uitgevers en regies worden met al hun gegevens opgenomen in de database. Mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus en adverteerders krijgen via een jaarabonnement toegang tot de zoekmachine en kunnen plannen maken en exporteren.

MediaSpecs bemoeit zich niet met de transactie. De focus ligt op het organiseren, structureren en aanleveren van informatie, ook via API. Zeg maar ‘data as a service’.

Hoe we werken?

Op vraag van de markt zijn we sinds 2021 MediaSpecs Next Level. In onze totaal vernieuwde software, die nog intuïtiever is, bieden we een verrijkte database met meer gedetailleerde gegevens en meer zoek- en exportfuncties. Zo zijn we een echte gebruikstool met granulaire data, die dient voor zowel reclamecampagnes als voor de opmaak van perslijsten.

Nieuwsgierig? Vraag hier een demo aan.

Alles voor de mediacommunity

In september 2025 werd MediaSpecs News omgedoopt tot The Media Leader België. Terwijl de site MediaSpecs voorheen nieuws en inzichten over de mediasector aanbood, is alle redactionele inhoud nu overgezet naar The Media Leader België. Je vindt er alle archieven van artikelen terug, evenals analyses en interviews over de Belgische en internationale markt.

Deze ontwikkeling past binnen de groei van Adwanted Group, die een completer en dynamischer informatieplatform wil bieden, met behoud van dezelfde redactionele kwaliteit en een focus op lokale vraagstukken.