Paid, owned, earned media: wat valt er juist te verdienen?

FacebookTwitterLinkedIn

 

In de bijlage vindt u de presentatie die Clo Willaerts heeft gegeven op de Sanoma Mediaparade 2013 te Diegem op 30/05/2013.

 

Clo Willaerts staat in voor de social media strategie bij Sanomamedia. “Alles draait rond onze merken. We trekken de aandacht met relevante content en binden de consument door zijn vertrouwen te verdienen,” zegt Clo. Sociale media vormen de „menselijke laag? bovenop het internet. Bij de „earned media? gaat het om aandacht verdienen. Als de lezeressen dagelijks een half uur tot anderhalf uur doorbrengen op Facebook, dan moet je daar zijn, weliswaar met respect voor de spelregels. “Op Facebook zijn mensen niet in een „buying mood?,” verzekert Clo. Zij adviseert om zakelijke objectieven te stellen voor de sociale media: consumer intimacy (dichter bij de consument), branding presence (perceptie van merken beïnvloeden), traffic building (de eigen website centraal stellen als uitvalsbasis). “Binnen het Sanoma Center Of Excellence wisselen we « learnings? en « best practices? uit: welke kanalen zetten we in?, welke tactieken of apps gebruiken we?, waar verdienen we geld en hoe?. De strategie verschilt naargelang het domein: sales, HRM, redactie… Sociale media inzetten heeft enkel zin als het je business vooruit helpt.”