Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In de database van MediaSpecs.be vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
11/03/2024
|
|
|
|
|
|
Indien je op 6 juni bij de laureaten van de media-expertise wil horen, neem dan deel aan de AMMA. Je kan deelnemen in 14 categorieën met je beste cases van 2023.
Lees meer
|
|
|
|
[WE MEDIA] Het distributiecontract met zijn perikelen, wetgeving vanuit diverse hoeken, maar ook nieuwe opportuniteiten voor adverteerders en digitale abonnementen. 2023 bracht heel wat voor magazine-uitgevers. Een analyse met Xavier Bouckaert.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Inzetten op radio is de sleutel tot succes! Onderzoek van Nielsen toont aan dat merken die adverteren op radio een indrukwekkende stijging zien van +43% in online verkeer. Digital en radio zijn daarmee het powerkoppel bij uitstek.
Lees meer
|
|
|
|
Bel RTL 100% ABBA is 24 uur per dag beschikbaar op de website en app van Bel RTL, waardoor fans de mogelijkheid hebben om waar ze ook zijn naar hun favoriete nummers te luisteren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Michel Dupont, General Manager van reclameregie Transfer, is benoemd tot Director Advertising Sales bij The Walt Disney Company Benelux. Hij zal deze nieuwe functie bekleden vanaf 1 april, maar blijft ook Transfer leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Els Keymeulen bevindt zich al meer dan vijftien jaar in het hart van de luxesector: eerst als chef mode bij maandblad Glam*it, later als chef mode bij Feeling en sinds een jaar als hoofdredactrice van Feeling en Gael.
Lees meer
|
|
|
|
Ruben Ceuppens, voormalig Head of Digital Strategy bij Dallas, maakt de overstap naar FINN. Daar zal hij als Associate Director meewerken aan de verdere uitbouw van het kantoor, met een sterke focus op digitale strategieën en campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
Fightclub meldt de komst van drie nieuwe medewerkers: Leslie De Mey (Digital Expert), Christophe Decoen (Digital Consultant) en Joanne Cols (Account Manager).
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Dit rapport biedt diepgaande inzichten in de digitale gewoonten, vaardigheden, attitudes en technologische trends van de Vlaamse bevolking. Het brengt de digitale transformatie in de ruimste zin onder de Vlamingen in kaart.
Lees meer
|
|
|
|
De oefening heeft haar beperkingen, maar is vrij gebruikelijk in internationale studies: het schatten van de tijd die aan elke media-activiteit wordt besteed, om aldus een dagelijks of wekelijks tijdsbudget voor elke activiteit te bepalen.
Lees meer
|
|
|
|
Nadat ze in 2020 ingevoerd werden als onderdeel van CIM RAM, vormen de vragen over audiogewoonten ondertussen een mooie reeks data. Ze vertonen geen revolutionaire verschuivingen, maar wijzen op langzame veranderingen of zelfs het ontbreken daaraan.
Lees meer
|
|
|
|
De preselectie voor de Belgian Young Lions Competition is in volle gang. Brightfish stuurt voor het eerst zeven teams naar Cannes. De inschrijving voor de voorselectie is open tot 17 maart.
Lees meer
|
|
|
|
Op 4 juni blaast de Video Experience Day 25 kaarsjes uit. Ook dit jaar slaan co-organisatoren AP Hogeschool en Kanaal Z de handen in elkaar om de beste Belgische producties met een award te bekronen. Zend uw video in voor 15 maart.
Lees meer
|
|
|
|
Deze jobdag geeft toekomstige afgestudeerden en pas afgestudeerden de kans om in contact te komen met hun toekomstige werkgever, met hun mogelijke stageplaats of met hun volgende vakantiejobplek.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
12 maart | 16:00 - 19:00
|
13 maart | 09:00 - 11:30
|
14 maart | 09:00 - 10:00
|
14 maart | 09:00 - 17:00
|
14 maart | 12:00 - 14:00
|
14 maart | 19:00 - 23:30
|
21 maart | 20:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|