De jury heeft de genomineerden bekendgemaakt van de derde editie van YMCE Data Driven. Dit jaar namen 16 jonge professionals uit 12 verschillende agentschappen deel aan de wedstrijd. De jonge data-analisten en digitale experts kregen een opdracht van Laurence Anckaert, Marketing Manager bij McDonalds. Haar briefing bestond uit het vinden van een antwoord op de vraag: “Hoe het aantal downloads en de gebruiksfrequentie van de McDonalds-app te verhogen?”. De deelnemers kregen vijf uur de tijd om een goed onderbouwde strategische aanbeveling te doen.
Na overleg werden drie duo’s weerhouden door de jury:
- Juliette Brecx (Mediacom) en James Geurs (Phd Media)
- Colienne Cornet (Dentsu Aegis Network) en François Delmeire (Wavemaker)
- Manon Goessens (Zigt) en Vincent Mathys (blue2purple)
De winnaars worden op woensdag 27 november bekendgemaakt tijdens de UMA Day. De winnaar ontvangt de trofee uit handen van de partners van het evenement: Welcome Media en Roularta Media Group.
“Naast de competitie is het voor de jonge experts vooral een unieke ervaring die ze kunnen beleven. Vertrekkend van een briefing van een adverteerder op basis van gecodeerde KPI’s, worden ze geconfronteerd met een aantal uitdagingen zoals het respect voor timing en de beperkingen van een briefing. Toch moeten ze trachten zo creatief en inventief mogelijk uit de hoek te komen om een coherente presentatie op te bouwen met duidelijke aanbevelingen. Dit allemaal binnen een paar uur en zonder externe hulp”, zegt Bernard Cools, voorzitter van de Expertise Commissie van UMA.
De deelnemers van YMCE Data Driven 2019:
Lien Migom (Publicis Media), Alexander Lazarev (HybridAgency), Zaki Lahbib (Mediabrands), François Delmeire (Wavemaker), Simon Vagenhende (Wavemaker), Vincent Mathys (blue2purple), James Geurs (phd), Samuel De Koning (HybridAgency), Colienne Cornet (Dentsu Aegis Network), Juliette Brecx (Mediacom), Manon Goessens (Zigt), Georgia Temperman (Dentsu Aegis Network), Anthony Robert (Robert&Marien), Adeline Genard (Space), Fatima Saralapova, Famke Van Mol (Blue449)
De jury onder leiding van voorzitter Laurence Anckaert:
Bernard Cools (Space), Naomi Osorio Galan (Mediabrands) Katrien Merckx (Welcome Media) Jean-Philippe Bovsovers (Var), Mark Daemen (Roularta Media Group), Wouter Vandenameele (Phd Media), Sandra Philippaerts (Roularta Media Group), Delphine Van Kerckhove (IP) Max Brouns (UMA), Danny Nijs (360° Academy), Taylor Mulakilwa (Mediacom), Laurence Anckaert (McDonald’s)