Winnaars Creative Automotive Advertising Awards bekend: MINI, Toyota en Mercedes-Benz

FacebookTwitterLinkedIn

Zoals eerder al vermeld (Hot News 04/01) vond gisteren 16 januari op het Autosalon de uitreiking van de Creative Automotive Advertising Awards (CAAA) plaats. Een vakjury koos uit 269 advertenties en 128 filmpjes respectievelijk de beste gedrukte reclamecampagne en de beste televisiespot van een Belgische autoconstructeur. Grote winnaars waren de reclamecampagnes van MINI, Toyota en Mercedes-Benz.

 

In de categorie ‘print’ viel MINI in de prijzen met zijn advertentie over de nieuwe MINI Countryman. De campagne met als slogan ‘Tax me if you can` werd gerealiseerd door reclamebureau TBWA.

 

In de categorie ’televisiespot’ ging de overwinning naar Toyota voor zijn campagne ‘the lifter` voor de Yaris. Het was reclamebureau Happiness Brussels dat dit filmpje uitwerkte.

 

De publieksprijzen gingen twee maal (zowel voor print als televisiespot) naar Mercedes-Benz voor de WOW-campagne rond de nieuwe A-klasse. Hiervoor brachten 2.000 mensen hun stem uit op Vroom.be.

 

Volgend jaar zal, naast de print en televisiespot categorieën, ook de creatiefste online-campagne bekroond worden.