Wekelijks een boeiende longread dankzij de MediaSpecs Summer Interviews

MediaSpecs
FacebookTwitterLinkedIn

In de zomer zet MediaSpecs wekelijks één mediabedrijf in de kijker.

Op deze manier maakt u kennis met bekende en minder bekende reclameregies, uitgevers en mediamakers die u de rijkdom en diversiteit van het Belgische medialandschap bewijzen.

Hieronder vindt u onze reeds verschenen interviews:

9/9 – DPG Media: “Wij willen de business van onze adverteerders sterker maken”
Begin 2019 bundelden Medialaan en de Persgroep Publishing de krachten. De samenwerking resulteerde in de creatie van DPG Media. Ben Jansen en Julie Neyman geven toelichting bij de werking en de troeven van dit nieuwe mediabedrijf.

8/9 – Guidooh: “We zijn er niet alleen om studenten te bereiken”
Guidooh, ontstaan in 2015 en onlangs nog winnaar van een AMMA, heeft de perceptie tegen. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen je er alles over. Wist je bijvoorbeeld dat de regie ook actief is in fitnesszaken en op de luchthaven?

7/9 – ProduPress Advertising: auto & immo expert en trotse initiatiefnemer van DaviD
Thierry Hottat en Michel Mabille van ProduPress Advertising geven ons uitleg over al hun initiatieven om de relatie tussen lezers en adverteerders te verbeteren, zowel in hun nichemarkt als voor grotere projecten.

6/9 – Andy Noyez: “Redactionele integriteit is de sterkste troef van PMG”
Met ruim 37 titels in uiteenlopende vakgebieden is Professional Media Group de grootste vakbladuitgever in België. Met een sterke focus op redactionele integriteit en kwaliteitsvolle content willen ze hun positie als marktleider behouden.

5/9 – Roularta Media Group: “De kwaliteit van de content is de grondstof van onze groep”
2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.

4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt
Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België
Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. “Ambient”, kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

2/9 – Fabien Bourgies (FTL): “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”
Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers
Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.