De prijzen voor de meest succesvolle communicatiecampagnes in ons land van de voorbije twee jaren werden op 4 december uitgereikt door de vakorganisaties 3C (Corporate Communications Community) en BPRCA (Belgian Public Relations Consultants Association).
De Golden IBIS Communications Award, die de beste multidisciplinaire PR-campagne bekroont, ging naar Weber Shandwick en Felix Purina voor hun campagne Miauw Mat.
De prijs voor de Personality of the Year, die in 2014 uitblonk door een efficiënte en duidelijke communicatie, gaat naar Dominique Leroy (CEO van Proximus).
De volgende communicatiecampagnes eindigden als eerste in hun categorie:
Corporate communication
Infrabel (zonder bureau) met de campagne Trespassing – Je leven is een omweg waard – Loop nooit op de sporen.
B2C product communication
RCA Group en Coca-Cola met de Coca-Cola Light Man.
B2B product communication
Duomedia en Xeikon met Xeikon Café.
Non-profit & charity communication
Ogilvy en Centrum ter Preventie Zelfdoding met de campagne Would You Answer This Suicide Call van de Zelfmoordlijn.
Klik hier voor het volledige persbericht met de motivering van de jury.
De IBIS Awards werden mogelijk gemaakt dankzij de steun van MediaSpecs, Creaxial, PR Newswire, Howest, Storyme, Augure en Axa.