Waarderingsonderzoek van BRUZZ toont goede resultaten

FacebookTwitterLinkedIn

Gebruikers zijn doorgaans tevreden over BRUZZ. Dat blijkt uit een waarderingsonderzoek dat BRUZZ liet uitvoeren. De respondenten gaven een gemiddelde score van 7,8 op 10. “We gaan nu aan de slag met de kritische punten die opduiken in het waarderingsonderzoek.”

BRUZZ peilde eind 2021 naar de tevredenheid van zijn gebruikers. Bijna 1.800 mensen vulden de enquête volledig in en gaven in het totaal 4.303 inhoudelijke argumenten. De resultaten werden geanalyseerd door onderzoeksbureau WHY5 en liep van begin november tot midden december 2021 via een open oproep op alle BRUZZ-kanalen.

De meerderheid (86 procent) van de respondenten geeft BRUZZ een score van 7 op 10 of meer. Een kleine groep (9 procent) geeft een score van 5 op 10 of minder. Gemiddeld is de score 7,8 op 10. De scores van de afzonderlijke BRUZZ-media – waaronder magazine, tv, web, online en radio – liggen allemaal tussen de 7,3 en 8,1.

Vlaams minister van Brussel Benjamin Dalle (CD&V) toont zich tevreden: “BRUZZ brengt inspirerende, positieve verhalen over Brussel en haar verschillende gemeenschappen. Ze helpen om onze hoofdstad te ontdekken. Dit onderzoek bevestigt dat onze Vlaams-Brusselse media hun opdracht van verbindingsfiguur vervullen.”

Dit is voor ons een momentopname, geen eindpunt. We gaan nu aan de slag met de kritische punten die opduiken in het waarderingsonderzoek“, vertelt BRUZZ-hoofdredacteur Kristof Pitteurs.

Het BRUZZ Waarderingsonderzoek is de eerste grootschalige peiling naar de waardering en de mening van de gebruikers over BRUZZ en alle BRUZZ-media. Het onderzoekt hoe BRUZZ als mediamerk wordt beleefd en waarom dat zo is.

Meer info over BRUZZ in onze Database.