Sanoma Media Netherlands kondigt aan dat het weekblad AutoWeek op woensdag 12 juni een autonome Vlaamse editie krijgt. Hoewel het een volledig Vlaamse redactie krijgt, blijft het blad een uitgave van Sanoma Media Netherlands.
De regie wordt verzorgd door IP Press. Ontdek de contactgegevens en tarieven in de database.
AutoWeek focust op eigen autotests, reportages en interviews waarbij het telkens neutraal en onafhankelijk tracht te blijven. De lezer vindt er niet enkel nieuwe auto’s, maar ook tweedehandswagens, klassiekers, youngtimers en supercars. Vaak verschijnen er ook themanummers. De oplage bedraagt 21.500 exemplaren.
Gijs Gilis is chef redactie van het nieuwe automagazine. Ken Divjak is aangetrokken als webredacteur van de website die in juni online gaat, ook journalist Bart Lenaerts en fotograaf Luc Verbeke behoren tot het Vlaamse redactionele team.
Naast de Vlaamse versie blijft ook de Nederlandse AutoWeek en de specials Classics en GTO in Vlaanderen verkrijgbaar.