Vlaams-Brusselse Media heten vanaf volgend jaar BRUZZ

FacebookTwitterLinkedIn

De Vlaams-Brusselse Media, de groep rond FM Brussel, tvbrussel, brusselnieuws.be, AGENDA magazine en Brussel Deze Week gaat van start met de uitrol van een nieuwe strategie.

 

Eén gemeenschappelijke merknaam

 

De huidige merken van de groep zullen in de loop van volgend voorjaar verdwijnen en vervangen worden door één gemeenschappelijke merknaam: BRUZZ

 

Algemeen hoofdredacteur Jeroen Roppe verklaart: “De naam BRUZZ staat voor de vibe die uit de stad voortkomt en waar wij ons middenin bevinden. BRUZZ staat uiteraard ook voor Brussel, een stad die niemand onverschillig laat. Het staat voor het kosmopolitische karakter dat we willen uitdragen, binnen de stad en naar de rest van Vlaanderen”.

 

Een nieuwe strategie, met behoud van media en jobs

 

Jeroen Roppe legt verder uit: “De belangrijkste elementen in ons kader waren om een strategie met verregaande digitalisering en vernieuwing te realiseren met behoud van onze huidige media en zo veel mogelijk jobs. Andere uitgangspunten waren de oprichting van één centrale redactie, een nauwe samenwerking met externe partijen en de uitbouw van één gemeenschappelijk merk”.