Het Belgische kwartaaltijdschrift VILLAS, dat volledig aan wonen is gewijd, zet haar expansie voort met de creatie van haar digitale platform, dat op 20 september is gelanceerd.
Sinds haar oprichting in 1970 houdt VILLAS zich bezig met architectuur, interieurontwerp, lifestyle en kunst. Het magazine heeft een oplage van 40.000 exemplaren in België en in het buitenland. Het wordt gedrukt in premiumformaat in het Frans/Engels en in het Nederlands/Engels. De titel is sinds vier jaar in handen van uitgever Alexandra Hombergen en wordt mee gevormd door een redactieteam uit binnen- en buitenland.
Het digitale platform van VILLAS werd gelanceerd ter gelegenheid van de aan Italië gewijde speciale editie. Het wordt gedragen door hun nieuwe website, die sinds 3 oktober actief is, en hun vernieuwde Instagramaccount. Het doel is het merk VILLAS en al haar inhoud verder te laten evolueren.
De website bevat content in drie talen (Engels, Frans en Nederlands) en omvat vier rubrieken: Architectuur, Interieurs, Design en Kunst. Er is ook een officiële e-shop terug te vinden waar in eerste instantie een online abonnement en het papieren magazine worden aangeboden (het huidige nummer en oudere edities).
Hoofdredactrice Alexandra Hombergen vertelt: “Wij bieden een tijdloze selectie van het beste in eigen land en overal ter wereld. VILLAS is meer dan een magazine: het is een verzamelobject. Een uniek product dat zijn kwaliteit al heeft bewezen.”