VIA presenteert eerste deel ‘Attention’ onderzoek

FacebookTwitterLinkedIn

Op de UBA Belgian Media Date kondigde VIA aan dat er ook in België een onderzoek zou komen naar aandacht voor video. Het eerste deel van dit onderzoek is nu afgerond en zal gepresenteerd worden op een webinar op 10 november.

Internationaal wordt er steeds meer gekeken naar ‘attention’ als een metric om de waardeverschillen tussen verschillende media in kaart te brengen. Die aandacht is immers platformgebonden – de manier waarop consumenten naar reclame kijken (en ontwijken) kan sterk variëren.

Binnen het ecosysteem van ‘total video’, waar zeer verschillende consumptiewijzen van video in ondergebracht worden, is de kennis van die waardeverschillen des te belangrijker.

Daarom vroeg VIA aan Amplified Intelligence, wereldautoriteit op het vlak van ‘attention research’, om reclame op video in België onder de loep te nemen. De eerste fase van dit onderzoek, met de focus op BVOD (Broadcaster Video-On-Demand) versus YouTube op mobile, zal worden gepresenteerd door Karen Nelson-Field, CEO van Amplified Intelligence.

Recent stelde het CIM de Total Video Advertising planner (ToVA) beschikbaar voor de markt. Met deze tool kan er een globaal beeld worden geschetst van TV, BVOD en YouTube. Wat zijn de eerste learnings, en hoe kan het onderzoek naar ‘attention’ tot een betere interpretatie van deze cijfers leiden?

Het webinar ‘Attention, a key metric for your video plan’ zal doorgaan op 10 november, van 9 tot 10 uur, en is gratis.