VCA vervoegt het team van Outsource Communications

FacebookTwitterLinkedIn

Outsource Communications wil uitgroeien tot een data-driven agency, om zo bedrijven communicatie-advies te geven dat gebaseerd is op dataverzameling en -analyse. Het bedrijf verwelkomt de data-analisten van VCA om die ambitie waar te maken.

Er beweegt wat bij communicatieadviesbureau Outsource Communications. Na de overname vorig jaar van het vertaal- en contentcreatiebureau Blue Lines komt nu dataspecialist VCA de rangen versterken.

Katleen Peeters, Managing Director van Outsource: “We werken al jaren samen met VCA. Voor ons beperkt een corporate communicatiecampagne zich niet tot de creatie of verspreiding van content. We bieden onze klanten ook graag een analyse van de prestaties van hun campagnes. Zo helpen we hen om zich te profileren op bepaalde thema’s en versterken we hun reputatie. We vergroten ook de kans dat hun doelpubliek de voor hen relevante boodschappen hoort en onthoudt.”

“We merken dat de job van communicatiemanager aan het veranderen is. Communicatieprofessionals zullen in de toekomst veel vaker beslissingen moeten nemen op basis van een diepgaande analyse van de beschikbare data. Ze moeten aan de hand van cijfers kunnen bewijzen dat hun communicatiestrategie vruchten afwerpt.”

Door de integratie van VCA kan Outsource klanten nu al een breder dienstenpakket voorstellen, door de toevoeging van onder andere stakeholderanalyses, media-onderzoek of -monitoring aan het aanbod. “Maar dankzij de analisten van VCA zullen we ook de kwaliteit van onze consultancyopdrachten verder verbeteren, door een veel bredere set aan gegevens te analyseren en in te zetten.”

Het jaareinde belooft alvast bijzonder druk te worden voor Outsource Communications. Na de verhuizing naar Fosbury & Sons deze zomer, komt nu de integratie van VCA erbij. Het bureau heeft al heel wat projecten lopen met klanten als Bosch, Capgemini, UCB, Ethias en Wolters Kluwer, en daar kwamen onlangs nog een heel aantal nieuwe samenwerkingen bij.