Tijdens Euro 2020 slaan de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB de handen in elkaar om een unieke ervaring te bieden, met de mooiste goals van het EK en – hopelijk – die van de Rode Duivels. Dit aanbod van uitzonderlijke beelden, te zien op het digitale netwerk van Clear Channel, is beschikbaar voor sponsoring. Een garantie voor de adverteerders om tijdens het EK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een uniek en creatief project.
Het EK voetbal dat ondanks een jaar uitstel wegens de Covid-19-pandemie zijn naam heeft behouden, duurt vijf weken en vindt plaats tussen 11 juni en 11 juli 2021. De RTBF zendt alle wedstrijden uit op televisie en Auvio. Een aantal wedstrijden zal ook worden uitgezonden op radio. Wat video betreft, zijn zullen de strafste beelden van de RTBF ook te zien zijn op de schermen in de straat.
‘Goal of the day’ op het DOOH-netwerk van Clear Channel
Concreet houdt de overeenkomst tussen de RTBF, Clear Channel en RMB in dat het mooiste doelpunt van de dag ’s anderendaags wordt uitgezonden op het digitale netwerk van Clear Channel. De beelden zijn, in snacking format van zes seconden, 20 uur lang te zien op de 2m² City Play- en I-Conic-schermen van Clear Channel in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en verschillende grote steden in Wallonië.
Wat reclame betreft, krijgt de partner van ‘Goal of the day’ optimale zichtbaarheid. Het digitale scherm wordt in twee verdeeld: een deel is bestemd voor de beelden van het doelpunt en het andere voor de sponsor-adverteerder van de actie.
Vincent Crabbé, Marketing & Communication Director van de RTBF: “Omdat de RTBF altijd wil innoveren om zijn publiek te bereiken, gaat de omroep er prat op zijn content beschikbaar te stellen op de digitale schermen van Clear Channel. Een echte digitale innovatie en een constructief partnership.”
Baudouin van den Berg, Sales Director van Clear Channel Belgium: “Dit sponsoringaanbod illustreert de perfecte complementariteit van onze verschillende communicatiekanalen. Dankzij de soepelheid en flexibiliteit van ons digital out-of-home netwerk kunnen we de boodschappen in realtime aanpassen en steeds relevantere, contextuele content toevoegen. De veelheid aan contactpunten – van digitaal tot televisie, DOOH en radio – biedt de adverteerder de mogelijkheid om de hele dag zijn doelgroep te bereiken. Dankzij deze synergie tussen Clear Channel, RMB en de RTBF bieden we onze klanten een echte meerwaarde en innovatieve oplossing aan.”
Catherine Servaes, Development & Partnerships Director van RMB: “Een eenvoudig idee dat we delen met onze RTBF-collega’s en dat ons sponsoringaanbod moet innoveren, en de ontmoeting met een andere dynamische regie resulteerden al snel in een vruchtbare samenwerking tussen de drie partijen. We hopen dat de adverteerders dit als een unieke kans zien en dat het succes van dit initiatief ertoe zal leiden dat we deze ervaring met onze nieuwe partners nog regelmatig bij andere gelegenheden kunnen overdoen.”
Het commerciële aanbod, dat momenteel wordt afgerond, zal binnenkort aan de reclamemarkt worden voorgesteld. Een merk krijgt hiermee de kans om naar aanleiding van Euro 2020 op een nieuwe en verrassende manier te communiceren. Dit exclusief door RMB gecommercialiseerde aanbod is bestemd voor zowel de partners van de Rode Duivels als voor andere adverteerders.