Un grand Monsieur de la profession nous a quitté – IPM meldt het overlijden van Henry Visart

FacebookTwitterLinkedIn

IPM meldt het overlijden van Henry Visart. Met onderstaande brief neemt CEO François le Hodey namens de hele IPM-familie afscheid van een gewaardeerde collega.

Onze lieve Henry is overleden.

Henry Visart was op vrijdag 25 juni nog steeds op kantoor, zoals gewoonlijk, onvermoeibaar en werkend om ervoor te zorgen dat zijn IPM Advertising de week in goede orde zou afsluiten.

Aan het eind van de dag, op de terugweg naar huis, is hij bezweken aan een hartaanval. Hij laat zijn familie, vrienden en alle teams van de IPM Group sprakeloos achter.

Henry trad in dienst bij IPM in 1992. Hij was in zijn dertigste werkjaar en had een encyclopedische kennis van alle media van de groep: van de gedrukte kranten en tijdschriften en de mogelijkheden van de drukkerijen tot de meest gesofisticeerde oplossingen op het Internet.

Henry werd unaniem erkend als een groot man van de sector. Hij had een geweldige persoonlijkheid, hij was steeds attent op service, efficiëntie, respect, innovatie en had altijd de wens om zijn teams vooruit te helpen.

Het is aan hem te danken dat IPM Advertising er al heel vroeg in slaagde de digitale weg in te slaan: hij was voortdurend bezig zichzelf te vernieuwen, nieuwsgierig naar nieuwe dingen, bereid om te leren en vastbesloten om te slagen in deze digitale transformatie.

Hij was de rots van ons agentschap. Hij was onze controletoren, de vernieuwer, de leider, de uitmuntende organisator en hield gedurende deze Covid-crisis het schip energiek overeind om alles soepel te laten verlopen.

Agentschappen en adverteerders die met Henry in contact zijn geweest, zullen getuigen van zijn zorgzame persoonlijkheid en zijn diep verlangen om constructief te handelen.

Bij IPM is de familiegeest erg sterk. Bij deze immense schok van Henry’s dood willen we het hoofd bieden door ons te laten inspireren door zijn waarden. We zullen bij elkaar blijven en doorgaan op zijn grote weg, door zijn humanistische waarden en zijn gevoel voor service en innovatie toe te passen.

Een bedrijf is een groot menselijk avontuur en wij zijn dankbaar dat wij de kans hebben gekregen om samen te werken met zo’n inspirerende, gulle en vriendelijke man.

Wij zijn solidair met zijn vrouw Alice en hun twee kinderen Antoine en Lorane.

François le Hodey

CEO IPM Group