UMA-ranking 2011: gemiddelde stijging van 2% met grote onderlinge verschillen

FacebookTwitterLinkedIn

Volgens cijfers van UMA (United Media Agencies) steeg de totale omzet in 2011 met 2% ten opzichte van 2010. Wel waren er verschillen tussen bureaus onderling op te merken.

 

Bijzonder is dat de zogenaamde kleine zusjes van vooraanstaande groepen het zeer goed doen en een groei van dubbele cijfers laten optekenen (‘double digit growth`). Het gaat om Vizeum voor Aegis Media, Brandconnection voor Mediabrands, Maxus voor Group M en PHD voor OmnicomMediaGroup.

 

Op de ranking van de groepen blijft Mediabrands op kop staan. Aegis Media volgt op korte afstand als tweede, maar heeft met Carat wel de individuele leider in hun rangen. Carat gaat ook dit jaar Space vooraf als nummer één. Havas Media tot slot is de opmerkelijkste stijger met een groei van 33%, zij stijgen drie plaatsen en komen zo op nummer zes terecht. Een volledig overzicht vindt u in onderstaande tabellen.

UMA-ranking per bureauUMA-ranking per groep