UMA Best Media Campaigns: De genomineerden voorgesteld

FacebookTwitterLinkedIn

In afwachting van de hoogdag van de AMMA Ceremony op 16 juni kwamen de bureaus trots hun dossiers voorstellen tijdens de UMA Best Media Campaigns op 4 mei in Brussel in een goed gevuld Auditorium 2000. De genomineerden kregen elk 5 minuten om de jury warm te maken voor hun mooie werk.

In de 6 categorieën (Best Use of Data, Best Creative Media Use, Best Use of Performance Marketing, Best Media Strategy, Best Use of Native & Content en Media Sustainability Award) zag het publiek telkens een vijftal campagnes voorgesteld worden.

Dat ging van de Belgian Heartbeat van Maxus en Silk voor Proximus, die de emotional response van de voetbalfans opvolgden tijdens de matchen van onze Rode Duivels, tot Semetis dat recent nieuws wou garanderen in zoekopdrachten door een datascript met multisource data points te ontwikkelen, rekening houdend met de publicatiedatum, de structuur van de website en de populariteit van het nieuws.

Ook DDB dat voor Recupel mensen bewust maakte van de zaak van 200.000 ‘vermiste’ koelkasten en diepvriezers bij schroothandelaars, Publicis Groupe dat voor Disney een Shop Window Hijack organiseerde in ware Cruella-stijl, TUI dat zich voorbereidde op de toekomst met een future-proof setup via first-party data volledig onafhankelijk van big tech, en Mindshare dat voor IKEA de required conversion verdubbelde door de traditional search op de website om te gooien naar een modern paid search met geoptimaliseerde ROAS, passeerden de revue.

En nog veel meer.

Volg de Facebook-pagina van de UMA Get Together.

Ontdek het verdict op 16 juni in Auditorium 2000 in Brussel: bekijk de AMMA Ceremony in onze Agenda.