TOPradio vertrouwt haar regie toe aan DPG Media

FacebookTwitterLinkedIn

TOPradio is geen onbekende voor DPG Media. De Vlaamse radiozender werkte van 1998 tot 2003 al samen met de toenmalige VMMa voor productie, distributie en reclame. Al meer dan 20 jaar serveert de radiozender haar luisteraars de beste Dance en Urban Music. Die luisteraars zijn vooral jonge mensen die van variatie houden en innovators zijn. De regie van de radiozender was tot nu toe in handen van IP Belgium.

Bruno Heyndrickx, directeur bij TOPradio, is opgetogen met de nieuwe samenwerking: “De regie van TOPradio komt in handen van de meest innoverende speler op de markt. We zijn vereerd dat DPG Media gelooft in het verhaal dat TOPradio als nieuwe netwerkradio voor Vlaanderen wil schrijven. Innoveren en anticiperen zijn keywords waarmee we elke dag aan de slag gaan. Zowel binnen de radio-afdeling als binnen de regie van DPG Media wordt de toenemende digitalisering als een opportuniteit gezien. TOPradio is complementair aan het muziekprofiel van Qmusic en Joe en zorgt voor nog meer commerciële mogelijkheden voor adverteerders.”

Steven Van den Audenaerde, Business Development Manager Radio bij DPG Media, vult aan: “Het is niet meer de TOPradio van 20 jaar geleden, de doelgroep is meegegroeid en uitgebreid. Onlangs nog nam TOPradio afscheid van het iconische logo en koos het voor een nieuw logo dat de avontuurlijke kant van de zender in de verf zet. Met een sterke focus op de doelgroep 18-34/44 is het op die doelgroepen de meest selectieve radio in Vlaanderen volgens de CIM-cijfers op jaarbasis. Uit recent onderzoek van Profacts blijkt dat hun doelgroep uit innovators en early adopters bestaat. Een interessant profiel voor adverteerders en nieuwe merken.”

80% van de Vlamingen ontvangt TOPradio via FM, maar DPG Media krijgt er ook een nieuw DAB+ kanaal bij. Daarmee hebben ze ondertussen tien DAB+ zenders in regie, met de kanalen van de moederzenders inbegrepen. Vanaf 2 september zijn alle campagnes op TOPradio aankoopbaar via DPG Media.