Topiq: de nieuwe news-monitoring tool, speciale demo voor MediaSpecs-lezers

Topiq
FacebookTwitterLinkedIn

Er worden wereldwijd zo’n 150.000 artikels per uur gepubliceerd. Vaak ook over onderwerpen die u interesseren; over uw merk, organisatie of vakgebied. Maar het is natuurlijk onbegonnen werk om dat bij te houden… “tenzij je de digitale hulp inroept van Topiq“.

Topiq (www.topiq.pro) is een digitale tool die alle digitale content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses.

Waar bij Google Trends of een gewone zoekopdracht op Google nog veel kaf tussen het koren zit, zorgt de kwaliteitsfilter en inhoudelijke analyse van Topiq voor resultaten waar u echt iets mee bent met keywords, publisher, geografische spreiding en meer. Zo krijgt u als PR of Brand Manager zicht op de verspreiding van uw boodschap, journalisten kunnen gericht research doen naar relevante onderwerpen en SEO-specialisten vinden een schat aan keywords en attributes.

Speciaal voor de lezers van MediaSpecs heeft Topiq een user test uitgewerkt, waarbij ingezoomd wordt op de berichtgeving rond het annuleren van de zomerfestivals.

http://topiq.pro/festivals/

De analyse bevestigt enkele aannames: het nieuws over Tomorrowland gaat wereldwijd, terwijl Rock Werchter vooral in België ‘nieuws’ is. Ook kan met een eenvoudige click vergeleken worden met de redactionele aandacht voor andere Belgische festivals zoals Couleur Café en Pukkelpop. Niet alles is voorspelbaar: wie er wat over schrijft en welke keywords het meest opduiken lees je in de analyse.

De komende weken krijgen MediaSpecs-lezers een analyse van andere topics, zoals een zoom op de autosector, de sportzomer, enz.

Zelf proberen? Vraag vrijblijvend een demo op maat aan.