TargetSpot, de regie van Radionomy (Vivendi) die eerder dit jaar een Belgische antenne opende, biedt voortaan haar inventaris ook aan via programmatic. Aldus kan de regie in België meer dan 20 miljoen spots per maand (audio-impressies) aanbieden op de digitale zenders die het vertegenwoordigt, goed voor 350.000 unieke luisteraars per maand.
Het aanbod via programmatic is er gekomen op verzoek van de bureaus, aldus Eric van der Haegen, Head of Partnerships & Country Manager Belgium. Het vergemakkelijkt het hele aankoopproces aanzienlijk en zorgt ervoor dat alle campagnes gegroepeerd worden in de eigen tools van de bureaus. Daarna kunnen ze geoptimaliseerd worden in functie van meerdere criteria en het maakt ook een betere reporting voor de hele campagne mogelijk.
Verschillende adverteerders uit meerdere sectoren testten de mogelijkheid al uit. Deze innovatie is een mooie doorbraak voor de bureaus en adverteerders die vandaag veel tijd steken in de optimalisering van reclamecampagnes, vervolgt van der Haegen. Bovendien is het een stap vooruit voor de uitgevers, want het stelt ons in staat de inkomsten te maximaliseren. Mooi meegenomen: het toont dat de mogelijkheden inzake programmatic verder reiken dan bannering via klassieke displaycampagnes.