Stopzetting van online winkelplatform Storesquare vanaf 28 februari

FacebookTwitterLinkedIn

Op 28 februari wordt er een punt gezet achter Storesquare, het online winkelplatform voor lokale handelaars en KMO’s dat voor 65% in handen is van Roularta Media Group. Storesquare was een initiatief om lokale handelaars te helpen de handen in elkaar te slaan en weerstand te bieden aan de grote online spelers door hun afzonderlijke webshops op één platform samen te brengen.

Hoewel Storesquare groeide en meer bezoekers aantrok, werd er vanuit praktische en financiële overwegingen gekozen om het platform af te sluiten. Los van de verliezen die Roularta met Storesquare noteerde, zijn dit de hoofdredenen: de prijsdruk van online concurrentie, de tijd die er naar het beheer van een webshop gaat en de kosten verbonden aan verpakken, verzenden en retour, die voor een lagere winst zorgen dan bij verkoop in de fysieke winkel.

Desondanks konden enkele deelnemende handelaars de vruchten plukken van Storesquare. Voornamelijk de winkels die unieke kleding, schoenen en speelgoed aanbieden, mochten een sterke groei noteren.